Д-Р ЦВЕТКОВ: КЕГЕЛ УПРАЖНЕНИЯТА СА ПО-ЕФЕКТИВНИ С ТРЕНАЖОРИ

19 май 2018
Д-Р ЦВЕТКОВ: КЕГЕЛ УПРАЖНЕНИЯТА СА ПО-ЕФЕКТИВНИ С ТРЕНАЖОРИ

Един от най-често срещаните проблеми на жените и особено на тези в менопауза е стрес инконтиненцията. Какво представлява стрес инконтиненцията и какви са причините за появата й?

 

Почти 30% от жените над 50 години страдат от различна степен стрес инконтиненция. При по-младите дами този процент е по-нисък, но независимо от възрастта много от тях не се осмеляват да споделят за това дори пред лекаря си.

 

 

Стрес инконтиненцията е състояние, при което под действие на силен импулс (кихане, скачане, силен смях, изкачване на стълби и др.) има неволно изпускане на урина.  Развитието на стрес инконтиненция се дължи на множество фактори: анатомични нарушения; бременност и раждане; операции в тазовата област; възрастови изменения; травми в слабините; наднормено тегло, както и някои хирургични намеси.

 

 

Това не е в резултат на „стрес“ в конкретния смисъл на думата, а на повишено налягане в коремната област в комбинация със слабост в задържащия апарат на пикочния мехур. Основната причина за това е намален тонус на мускулите на тазовото дъно и загуба на колаген и еластин в лигавицата на влагалището. Намалената еластичност на предната влагалищна стена води до смъкване на пикочния мехур и уретрата и нарушаване на неговото анатомично положение. В резултат на това се получава инконтиненция.

 

 

 

Кои са традиционните методи, прилагани за лечение на стрес инконтиненцията?

 

Дълги години пациентите нямаха голям избор за лечение на този проблем. При подобни проблеми най-често се прилагаше хирургично лечение. Много пациентки, обаче, се страхуват от операция под упойка. Времето за възстановяване е сравнително дълго. Отсъствието от работа и нарушения сексуален живот често са неприемливи, a и рисковете от усложнения завишени.

 

 

В последно време на пазара има медикаменти, които могат да се прилагат при тези проблеми, но за съжаление при значителен процент от случаите те не дават очаквания резултат. Освен приемането на медикаменти съществуват редица методи за корекция на стрес инконтиненция – от гимнастика (т. нар. Кегел упражения), до невромускулна електростимулация и физиотерапия, лазерна терапия или хирургични интервенции.

 

 

 

Какви са алтернативите на операцията, ако има такива? Какво мислите за т. нар. тренажори за тазово дъно, които стягат мускулатурата в тази област?

 

Винаги обръщам внимание на моите пациентки, особено след раждане, че е задължително да правят упражнения за стягане на тазовата мускулатура или т.нар. тренировки по Кегел. Това са прости, но много ефективни упражнения. Представляват стягане, задържане, повдигане и отпускане на вагиналните мускули. 

 

 

Проблемът с Кегел упражненията е, че много жени не знаят кои мускули да тренират и не правят упражненията правилно. Другият казус е, че са необходими много повторения, за период от поне няколко месеца, за да се постигнат осезаеми резултати. В резултат много жени бързо се отказват.

 

 

Както при тренировките във фитнеса, и при тези се постигат по-добри резултати под ръководството на фитнес инструктор. Той ви показва как да тренирате, за кои мускули да работите днес, колко повторения и почивки да направите. Затова при Кегел упражнения могат да бъдат от полза помощни средства – т. нар. тренажори за тазово дъно, които работят с точните мускули и по-бързо се постига подобрение. Те са вашите фитнес инструктури при тренировките на мускулите в тази зона на тялото.

 

 

Най-простият вид такъв тренажор е във формата на вагинални конуси, които играят ролята на тежести или „гирички“ при упражненията. Някои варианти имат и биофийдбек  функция – за измерване на резултатите,  мускулната сила и индикатор дали упражненията се изпълняват правилно.

 

 

Много жени нямат добро усещане за мускулите си в интимната област – нямат достатъчно сила да стягат и отпускат. Това ги затруднява да правят стандартни Кегел упражнения. От няколко години в такива тренажори се използва и невромускулна електростимулация, с помощта на която  мускулите се стимулират целево без усилия от жените.

 

 

 

Колко често трябва да се правят Кегел упражнения с тренажор? Има ли противопоказания?

 

Подобни тренажори за изключително полезни за възстановяване след операция в тазовата област – например хистеректомия, операции след влагалищна пластика при хирургическо възстановяване на тазовото дъно след пролапс. Кегел упражненията със или без тренажори са задължителна последваща терапия, за да няма рецидиви. Защото дори след операция на пролапс  трябва поддържаща терапия. Иначе, може да изминат няколко години и проблемът да се появи отново.

 

 

Упражненията трябва да се правят ежедневно, особено ако има проблем  с инконтиненцията, начално смъкване на влагалищните стени. Те са полезни и при различни видове сексуална дисфункция.

 

 

Тренажорите не са препоръчителни по време бременност, за да не се предизвикат контракции. Също така при форма на рак в тазовата област могат да се използват само механичните варианти, а не тези с електростимулация.

 

 

 

Електростимулацията с тазовите тренажори ли е новата тенденция в лечението на отпускане на тазовото дъно?

 

Не само. Електростимулацията е добра алтернатива, но тя повлиява мускулите, а не поддържащия апарат на органите в малкия таз – съединителната тъкан. В най-добрия случай тренажорите за стягане на мускулите на тазовото дъно се комбинират с допълнително въздействие върху съединителната тъкан, засилвайки синергичния ефект на двете терапии.

 

 

Според теорията на Ulmsten & Papapetros тазовото дъно трябва да се разглежда в светлината на единството между мускули и съединителна тъкан, сравнявайки го с кораб в пристанище – мускулите са водата, а съединителната тъкан – въжетата, поддържащи кораба (органите в коремната кухина) на ниво. С термоаблативна терапия въздействаме само на „въжетата“, а с тренажор и упражнения  – само на „водата“.

 

 

Тазовите органи, и по-точно тяхната стабилност и правилно функциониране са резултат от комбинацията от силна мускулатура и здрав поддържащ съединителнотъканен апарат.

 

 



 

ЗА

Д-Р ДИМИТЪР ЦВЕТКОВ



Д-р Димитър Цветков е завършил Висш Медицински Институт  - Плевен, през 2003 година. От  2010 г. е специалист по „Акушерство и гинекология”. Специализира в Клиника по гинекология към Университетски клиничен център – Любляна, Словения, във връзка с проект „Увреждания на тазовото дъно при раждане“ на програма „ERASMUS”  на ЕС. Участвал е в редица научни форуми в България, Украйна, Гърция, Словения, Италия, Великобритания, Унгария и др. по проблемите на урогинекологията, ендоскопската хирургия, съвременни проблеми на репродуктивната медицина, медикаметозен аборт и контрацепция. Практикувал е като лекар-специалист по  акушерство и гинекология в болнични заведения в Словения, а в момента работи в МБАЛ „Надежда“.



Д-р Цветков е член на Български лекарски съюз (БЛС), Zdravniška zbornica Slovenije (ZZS), European Society of Humane Reproduction and Embryology (ESHRE), International Federation of Professional Abortion and Contraception Providers (FIAPAC) и International Urogynecology Association (IUGA).

 

 

 

 

Еректилната дисфункция засяга повече от 1 на 10 мъже в Европа. Еректилните проблеми са изключително чести, особено при мъже на възраст над 40 години. Но не всичко е обречено! Има най-различни методи, с които можете да опитате да премахнете еректилните проблеми.

прочети още

Прочетете историята на една млада жена, която страда от странното усещане за „отпуснатост“ в гениталиите. Тя се е опитвала да прави упражненията на Кегел, но мускулите ѝ били толкова слаби, че не можела да задържи свиването много дълго. Само за 6 седмици с тренажора Ultra 20, тя рязко повишава силата на мускулите на тазовото си дъно и подобрява качеството си на живот.

прочети още

За няколко месеца, дори не с много редовни упражнения ефектът е поразителен. Съжалявам, че не си закупих уреда ви, когато го видях още първия път. Това щеше да ми спести много неприятни усещания.

прочети още

Валерия е на 64 години и страда от ректоцеле или смъкване на ануса и ректума, което е свързано с болка и дискомфорт. Тя използва комбинация от електростимулация и механични упражнения - Kegel8 Ultra 20 и Механичен биофийдбек тренажор Kegel8. След по-малко от 2 седмици, вече вижда резултати. Прочетете разказа ѝ.

прочети още

Надя Данчева, физиотерапевт, хронично любопитен двигателен ентусиаст, чиято мисия е да убеди света, колко важно е да се движиш, както и че Вагина не е еквивалент на чудовището Неси от Лох Нес, както и че тазово дъно имаме всички! Майка на две прекрасни същества, леко разхвърляна и вечно ентусиазирана за пътешествия и обучения.

прочети още

Честно да си призная преди да започна да използвам тренажора нямах никакви усещания отвътре в интимната област на тазовото дъно.

прочети още

В науката гинекология има голям раздел статични заболявания. Казано простичко, това са заболявания на женските полови органи, свързани с промяната на статиката на човешкото тяло. Матката и яйчниците се държат в определено положение в корема на жената благодарение на три чифта връзки със стената на таза. Ако има вродена слабост на съединителната тъкан, при малко натоварване се получава някаква степен на смъкване. Под натоварване разбираме бременността и нормалното раждане.

прочети още

Едно от основните даоистки упражнения, наречено „Елен“ всъщност почти изцяло се припокрива с Кегел упражненията за тазово дъно, изследвани през 50-те години на 20 век от американският гинеколог д-р Арнолд Кегел.

прочети още

Материал за списание „Жената днес“ с участието на Галина и Ива от Kegel8 България.

прочети още

Чували ли сте,че Кегел упражненията са много полезни, но някак все не успявате да ги правите редовно? Kegel8 може да бъде ваш най-добър помощник в това да възстановите силата и контрола над вагиналните си мускули само за 12 седмици. Попълнете краткия тест на Kegel8, за да определите кой тренажор е най-добър за вас! Ще отнеме само 1 минута от вашето време.

прочети още

За първи път услугата се предлага за жени само в масажно студио „ATMAN“

прочети още

Ако имате симптомите на следните две заболявания едновременно, то вероятно страдате от смесена уринарна инконтиненция.

прочети още

Императивната инконтиненция е много често срещана форма на инконтиненция и обикновено се получава поради свръхактивен пикочен мехур.

прочети още

Преливната инконтиненция е името, което се дава на няколко различни типа инконтиненция, които настъпват едновременно. Тя е свързана с невъзможност да контролирате уринирането си и може да приема множество форми.

прочети още

Фекалната инконтиненция може да има различни степени, от изпускане при газове до пълна загуба на контрол. Без значение в каква степен е заболяването, чревната или фекална инконтиненция може да срине самочувствието и качеството на живот.

прочети още

Стресовата инконтиненцията или Стресова уринарна инконтиненция (СУИ) се случва, когато мускулите отслабнат и не могат да поддържат пикочния мехур да не се изпуска. Това е „предупредителен знак”, с който твоето тяло ви казва, че трябва да заздравите своите мускули.

прочети още

Толкова свикнахме да търсим бързо решение, когато става дума за лицето и външния си вид, че вече не е чудно, че го правим и за най- интимните си части! „Дизайнерските вагини“ са последен писък на модата напоследък и бързо стават една от най-популярните козметични процедури.

прочети още

Много от нас не са чували термина пролапс или смъкване на матката докато не се сблъскат с този проблем лично. Но какво точно е пролапс? И защо има толкова много жени, които са в риск?

прочети още
ЕНТЕРОЦЕЛЕ
13 май 2018

В резултат на отслабване на мускулите и съединителната тъкан на тазовото дъно, част от тънкото черво спада в пространството между ректума и вагината. Ентероцеле (или смъкване на тънкото черво) се случва, когато част от тънкото черво спада и измества горната част на вагиналната стена. Това създава издуване на повърхността на вагината.

прочети още

Ние разбираме колко отчаяна и уплашена се чувствате, но Ви молим да вземете мерки  навреме, а не да игнорирате и да избягвате тази трудна ситуация. Когато нещо не е съвсем наред с вашето тазово дъно, Вие го знаете. Първото нещо, което трябва да направите е да посетите Вашия личен лекар или гинеколог, който да Ви прегледа и да Ви постави диагноза.

прочети още

И така, Вие имате диагноза пролапс (или смъкване на половите органи). Вероятно се чудите какво да предприемете, притеснявате се и със сигурност се страхувате. Специфичното за пролапса е, че не можете да сравнявате своя случай с някой друг – това е нещо скрито, много лично – и около него има такова табу, че много от нас си заравят главите в пясъка!

прочети още

За какво трябва да следя? Има няколко класифициращи системи, които лекарите използват, за да опишат степента на пролапса – 1 (първа степен) е умерена, а 4 (четвърта степен) най-тежка.  

прочети още

Дамите, които страдат от някаква форма на пролапс, знаят, че това състояние е неудобно, болезнено и може да окаже опустошително влияние върху самочувствието.

прочети още

Ако можете да стягате силно мускулите на тазовото си дъно, Вие имате силни оргазми. Силните мускули „там долу“ означават, че сте по-силни, по-здрави и по-лесно възбудими, така че когато правите любов с партньора си можете да го обгърнете плътно и да увеличите усещанията си като създавате този прекрасен оргазмичен контакт, който ще увеличи и разшири вашият любовен живот!

прочети още

Знаете какво казват – остаряването е необратимо! Ако сте започнали да забелязвате сиви коси тук-таме, по-трудно Ви е да ставате сутрин от леглото или просто не сте толкова подвижни колкото преди – може би вече е време да прегърнете идеята, че възрастта е само число. Тези промени са част от процеса на остаряване и като такива се приемат просто като друг елемент от живота.

прочети още

Загубили сте интерес към секса? Усещанията не са както преди? Опитвате се да избягвате интимни отношения?

прочети още

Уринарната инконтиненция се определя като „неволево изпускане на урина, причиняващо социални и хигиенни проблеми“. Това е често срещано състояние, което е много неприятно и потискащо.

прочети още

Ако се изпускате, когато се смеете или чувствате внезапни неконтролируеми позиви за уриниране (които понякога завършват с инциденти). Не сте сами...

прочети още

Ако се чудите как да правите упражнения за здраво тазово дъно ( или Кегел упражненията) правилно, Вие сте на правилното място. Тази гимнастика са важна част от дневната тренировка, както на мъжете, така и на жените.

прочети още

Това е често срещано мнение за упражненията за тазовото дъно (или Кегел упражненията, както още са известни), но истината е, че ако те не работят за теб има причина за това и Kegel8 може да помогне.

прочети още

Какво са Кегел упражнения? Разработени от калифорнийския гинеколог д-р Арнолд Кегел, това са упражнения, които са клинично доказано, ефективно, неоперативно лечение на слабости на тазовото дъно.  

прочети още

Mоже би току-що сте родили, изпускате се понякога , или просто искате да поддържате мускулите си силни, здрави и в добра форма. Но, това не винаги е лесно само със самостоятелни Кегел упражнения на тазовото дъно.

прочети още

Откъде идва терминът "Кегел"? Кегел упражнения са кръстени на човека, който ги е измислил - д-р Арнолд Кегел. Прочетете, за да разберете как той става пионер в грижата за тазовото дъно.

прочети още

Мария Попова: "След близо 3 седмици използване на тренажора попитах съпруга си дали усеща разлика. В отговор получих усмивката му."

прочети още

Стиляна Йорданова: "Това, което на пръв поглед събуди любопитството ми, бе възможността да бъде измерена с точност, в цифри, силата на интимните мускули... Определено намирам тренажора за полезна и смислена придобивка за всяка жена"

прочети още

Лилия Илиева: "Само след 20 дни постигнах чувствителността ми се е повишила осезателно. Изпитвам и по-голямо желание, и по-голямо удоволствие от секса... Предимствата на тази машинка са и че може да помогне за облекчаване на болките при раждане."

прочети още

Рени Аврамова: "Тренировката с тренажора Kegel8 стана част от сутрешните ми упражнения наред с коремните преси в леглото."

прочети още

Препоръчваме ви първоначално да използвате Kegel8 или в легнало положение, или седнали с вдигнати крака. Това ще ви помогне да свикнете с усещането на Kegel8 и да не позволите сондата да се размести. Важно е сондата да поддържа контакт с мускулите на тазовото дъно, за да може да ги упражнява правилно.

прочети още

Хедър е млада жена едва на 20 г. и до скоро страда от проблеми на тазовото дъно. Заради възрастта си тя се срамува да говори с партньора си. Помага й тренажор на Kegel8 и тя подобрява своя сексуален живот.

прочети още

Когато решите, че сте готови да имате бебе, подготвянето на тялото ви за зачеване и износване на вашето бебе, ще бъде на върха на вашия списък със задачи през следващите месеци.

прочети още

1 от всеки 3 жени страда от стрес инконтиненция и 50% от жените над 55 години ще имат някаква форма на пролапс

прочети още

Накратко След раждането на второто си дете, Трейси започва да усеща изпускания и сексът става неудобен и болезнен Трейси открива, че има увреждане на нервите, но само 6 седмици тренировки с Kegel8 значително подобриха симптомите й Трейси използва Kegel8 Ultra 20, за да получи тези резултати

прочети още

Накратко Саманта имаше симптоми на слаб пикочен мехур от тийнейджърска възраст; те продължаваха да се влошават и живота й стана неуправляем 12 седмично лечение с Kegel8 Ultra 20 остави памперсите и подложките в миналото за Саманта! Саманта използваше Kegel8 Ultra 20, за да постигне тези резултати.

прочети още

Kegel8 България с гордост и удоволствие ви представя – нашите партньори от Мамма Бокс. Те са две прекрасни млади мами, които са създали уникална абонаментна програма за грижа за всички жени, които преминават през чудото на майчинството.

прочети още