Гениталното смъкване – можем ли да го спрем?

16 август 2020
 Гениталното смъкване – можем ли да го спрем?

Ще ви разкажем една приказка. Живяла една млада и красива девойка, родила две прекрасни, здрави и големи деца. Често се случвало да ги носи на ръце, я за да ги успокои, или когато са уморени, вдигала и сваляла сама тежката бебешка количката по стълбите. Понякога сякаш усещала, че нещо не е както преди с нея, но нали била все заета – с децата, семейството, къщата. Не обръщала внимание...

 

 

Може би тази историята ви звучии познато? Разпознахте себе си или ваша близка? Много жени живеят по този начин и съзнателно забравят за себе си, за да не са в тежест и дори не допускат мисълта, че може нещо лошо да им се случи.

 

 

Така и нашата героиня един ден чула за едно състояние наречено смъкване на матката и разбрала, че то засяга милиони жени като нея по цял свят, които не жалят усилия за здравето на другите, а пренебрегват своето собствено благополучие.

 

 

Смъкването на гениталните органи (т.нар. пролапс) има 4 стадия. Първите два от тях са в голяма степен управляеми и могат да се повлияят значително от консервативно лечение като Кегел упражнения, включително упражнения с Кегел тренажори. Но специалистите рядко обръщат внимание на жените, че процесът на смъкване е започнал когато е в начална фаза (именно 1 и 2 степен).

 

 

В тези първи стадии обикновено не се препоръчва операция, но е наложително да се вземат мерки за спиране на смъкването. Най-безвредното и естествено ефективно решение, за да не прогресира повече смъкването и да се възстанови по естествен начин са Кегел упражненията.

 

 

Ефективни ли са Кегел упражненията за смъкване?

 

 

„Искам да споделя положителните си преживявания до момента. Имам 2-3 степен цистоцеле или леко смъкване на матката. Без инконтиненция. В края на юли, гинекологът ми каза, че на моята възраст (57 г.) упражненията няма да ми помогнат и вероятно трябва да се оперирам на някакъв етап. За щастие аз не се отказахи опитах с Кегел упражнения. И те съвсем категорично помагат – поне за мен досега. Усещането за подуване намаля значително. Има части от деня, когато вървя и не усещам пролапса (смъкването). И реално съм правила Кегел упражненията само 1 месец, така че очаквам да стане още по-добре “, отзив на Шерил Кочея, публикуван във Фейсбук групата за подкрепа на жени със смъкване от цял свят.

 

 

Това звучи лесно, защо повече жени не го правят?

 

Истината е, че Кегел упражненията само изглеждат лесни, но като всяка физическа тренировка се изпълняват с  точно определена техника, за да бъдат наистина полезни. Много жени, обаче или не разбират как да изпълняват тази техника, или правят Кегелите неправилно тъй като вече страдат от някаква форма на дисфункция на тазовото дъно и накрая просто се отказват след 2-3 дни, защото губят мотивация. 

 

 

Истината е, че вече има много умни машинки (тренажори за тазово дъно), които правят целия процес на Кегел тренировките много по-лесен, приятен и… доказано по-ефективен. А положителната разлика в повечето случаи се усеща мигновено и от двамата партньори.

 

 

Кегел тренажор kGoal: укрепване на интимните мускули без болка и операция!

 

Един от най-модерните тренажори за тазово дъно kGoal е създаден, за да направи Кегел упражненията не само полезни, а приятни и дори забавни. Този тренажор за тазово дъно е подходящ дори и при 1 и 2 степен смъкване.

 

 

 

 

 

kGoal тренажорът за интимни мускули решава 3 важни проблема за здравето на жените: Придава еластичност на интимните мускули, възстановява формата на вагината, възстановява и засилва удоволствието по време на полов акт.

 

 

Тренажорът може да се използва с безплатно смартфон приложение, което ни води през 5-минутна тренировка, включваща всичко необходимо за качествено упражняване на тазовото дъно. Нещо повече, приложението проследява резултатите и напредъка ни. Апликацията анализира текущото състояние на интимните мускули и положителните промени след всяка тренировка.

 

Така виждате как силата, контрола и издръжливостта на вашите мускули се увеличава, когато се упражнявате редовно. Така тазовите мускули стават до 72% по-устойчиви, а силата им се увеличава в 90% от случаите след 2 месеца ежедневни тренировки за 5 минути по 2 пъти на ден.

 

 

„В началото не вярвах, че тренажорът може да ми помогне, но се радвам, че се реших и опитах. След второто раждане активно започнах да се занимавам със спорт. Исках да си върха формата, която имах до бременността. Успях с комплекс от диети и тренировки. Но възникна друг проблем – смъкване на влагалищните стени втора степен. Клякането със щангата се оказа не толкова положително за мен… Благодарение на тренажора kGoal успях да се справя със смъкването и вече се радвам не само на фигурата си в огледалото, но и на интимното си здраве,“ споделя Уляна Иванова клиентка от Русия.

 

 

 

Пролапс или т. нар. смъкване, за което не се положат моментални грижи, почти винаги се влошава с напредване на времето.

 

 

В следващите стадии - 3 и 4 степен, когато някой от органите (матката, пикочния мехур, ректума, червата вече излизат извън влагалището), смъкването означава значителен дискомфорт за жената, която го има. Дискомфортът може да се усеща като: топка, на която седите; вагинално кървене; излизане на матката или шийката извън влагалището като балонче; тежест в таза; запек и трудност при дефекация; проблеми при полов акт.

 

 

Смъкването в гениталната област няма да се оправи от само себе си. Така, че погрижете се за себе си навреме! Не носете тежко, припомнете си, че сте жена и бъдете истинска дама, не се притеснявайте да помолите за помощ, тренирайте мускулите на тазовото си дъно - това не само е най-достъпното лечение при първите стадии на проблема, но е и отлична профилактика, за да не се запознавате с тези симптоми никога.

 

 

 

 

 

Вземи своя тренажор още сега! Не отлагай повече! 

 

 

Имаш нужда от помощ при избора на тренажор?


Запази час за онлайн консултация с 
Галина Начкова,
експерт по тазово дъно и женски wellness треньор

 

+359 899 37 73 62

 

 


ВЗЕМИ КОНСУЛТАЦИЯ СЕГА!

 

 

 

 

 

Момичетата на възраст от 12 до 17 г. трябва да бъдат обучавани в училище как да изпълняват упражнения за тазовото дъно. Това се посочва в проект за нови здравни препоръки на National Institute of Health and Care (NICE) – Националният институт по здраве и грижи във Великобритания.

прочети още

Информацията в книгата на Екатерина Смирнова е необходима на всяка жена, независимо от нейната възраст и разбирания!

прочети още

Най-доброто, което можете да направите още сега, е да поемете контрола върху здравето на пикочния си мехур. Упражненията за тазовото дъно са задължителни при изпускане на урина!

прочети още