Из “Дневника на една бременна”

14 април 2021
Из “Дневника на една бременна”
 
Когато една млада жена забременее за първи път се намират какви ли не “специалисти” и доброжелатели, които да ѝ дават съвети, препоръки, насоки и "най-добри практики". Но истината е, че освен че жената в този момент е доста уязвима, тя е и с бушуващи хормони, което допринася за лесно ранимото ѝ психическо състояние. А и да не се лъжем всяка следродилна депресия започва дори още по време на бременността. Затова е важно жената да се вслуша в собствения си глас и да разбера какви са нейните нужди в този момент.
 
Аз се казвам Виктория Русева, бъдеща мама, сега ще ви споделя моите малки тайни, които допринасят за стабилното ми емоционално и физическо здраве.

 

 

 


МОИТЕ МАЛКИ ТАЙНИ



1. Физическо здраве

Чрез упражнения за тазово дъно, съчетани с йога и пилатес за бременни успях да поддържам не само мускулите си в тонус, но и самочувствието си, за да не се чувствам като дирижабъл, който плува, а като жена, която приема спокойно промените в тялото и Курсовете “Женско Здраве” и "Основи на интимната гимнастика" ми бяха отличен помощник в този процес, тъй като упраженията там бяха подходящи за бременни в първи триместър, а и научих много за физиологията на тялото си (знаете ли например, че мускулите на тазовото могат да се бъдат отговорни за нормалното Ph в интимната област?). Научих много за правилното изпълнения на Кегел упражненията и от експерта по тазово дъно Галина Начкова.

 

2. Развитие

Постоянно слушане на лекции, уебинари, курсове, онлайн книги и всякакви материали, които биха могли да ме научат на нещо полезно и интересно. Освен да раздвижа тялото си, за мен е изключително важно и да раздвижа гънките в мозъка си, за да се поддържам в кондиция и да бъда готова за връщане на работното място след майчинството. Един от най-важните курсове за мен беше “Достатъчно Добра Майка”, който ми показа колко е важно да изградя правилно своите приоритети и да не забравям за йерархията в семейството - АЗ, мъжът ми, и после детето...в този ред!

 

3. Емоционален багаж

Еми каквото и да си говорим никоя от нас не е родена готова да бъде майка. А и как можеш да бъдеш майка на собственото си дете, ако не знаеш как да се погрижиш за твоето вътрешно дете.?! Курсът “Вътрешно Дете” дойде точно на време и ми помогна да се срещна с моето вътрешно дете, да се сприятелим отново и да си подадем ръка. Убедена съм, че тези знания ще ме направят по-пълноценна и по-осъзната майка. Курсът е по-скоро изцеляващ, отколкото натоварващ. Казвам го, защото знам, че много бременни се страхуват да изпитват силни емоции по време на бременност.

 

4. Време за партньора

Още преди да забременя бях наясно, че едно дете не трябва да бъде решение на проблемите между двама души, а да бъде черешката на тортата в тяхното развитие. И все пак, когато видях двете черти си казах “Боже, свършиха романтичните вечери, среднощните разходки, милите жестове и спонатните пътувания”, затова и ми се прииска да прекарвам възможно най-много време с мъжа си преди да е станало късно. В опита си да се сближим още повече обаче, забравих, че това, че той ще става баща също е ново, странно и стресиращо за него и той също има нужда да остане насаме с мислите си...От маратона “7-те Мъжки Архетипи”, аз вече знаех, че един от неговите архетипи безопасност се е обадил и аз трябва да му дам това малко въздух...

 

И така мили момичета, не оставайте силните емоции и бушуващите хормони да ви обладаят от всякъде, погрижете се за себе си и собственото си физическо и емоционално здраве ОЩЕ СЕГА! Преди да е дошла първата депресия, после втората и така омагъосаният кръг на изнервени майки, травмирани деца, караници, напрежение и разводи да ви погълне... Желая ви успех, а на Галина Начкова от Kegel8 България благодаря сърдечно за безкрайно полезните курсове и теми, които подбира! Напред, момиче!

 

 

 


Автор: Виктория Русева, Woman LifeBook

 

 

 

 

Искаш да се възстановиш след раждане?

Не си сигурна, че правиш Кегел упражненията правилно?

 

Вземи Кегел тежести с обратна връзка, за да имаш резултат!

 

Върни контрола над интимните си мускули за 12 седмици!

 

 


КОМПЛЕКТ КЕГЕЛ ТЕЖЕСТИ

 

 

 

 

 

Запази час за онлайн консултация с Галина Начкова,
експерт по тазово дъно и женски wellness треньор

 

+359 899 37 73 62

 

 


ВЗЕМИ КОНСУЛТАЦИЯ СЕГА!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аноргазмията е невъзможността за кулминация (достигане до оргазъм). Терминът е известен също като синдром на Coughlan. Днес ви приканваме да прочетете за това състояние.

прочети още

Мускулите на тазовото дъно отдавна са признати като жизненоважни за поддържането на органите в малкия таз, за здравословната сексуална функция и за осигуряването на контрол на отделителните ни функции. Освен това те допринасят за стабилността на тялото ни и правилна стойка като анатомично и функционално свързват тазовите органи – вагината, матката, пикочния мехур и ректума – но също така помагат за независимото функциониране на всеки един от тях поотделно.

прочети още

Честно да си призная преди да започна да използвам тренажора Kegel8 Ultra 20 V2 нямах усещания отвътре в интимната област (тазовото дъно).

прочети още