Как да забавим менопаузата?

28 април 2022
Как да забавим менопаузата?

Какво ви идва наум, когато си помислите за менопаузата? Горещи вълни, загуба на менструация, промени в настроението? Но защо никога не се говори за това какво се случва с вагината? Хормоналните промени, които причиняват общите симптоми по време на климакса, променят и тялото ни „там долу“. Знаете ли, че до 2025 г. се очаква броят на жените в постменопауза да нарасне до 1,1 милиарда в световен мащаб? Каква по-добра причина от това да се замислим как да забавим критическата възраст или да облекчим симптомите й? 

 

Вагинални промени започват още в перименопаузата и се проявяват напълно след критическата възраст (постменопаузата). Има много начини вашето вагинално здраве да процъфтява дълги години, независимо в какъв етап от климакса сте. 

 

Естрогенът и колагенът насърчават естествената лубрикация (смазването) на вагиналните стени. Производството на естроген намалява по време на перименопаузата и спира с менопаузата. Производството на колаген започва да намалява до 25 годишна възраст и този спада съвсем през менопаузата. Това причинява изтъняване и изсушаване на вагиналните тъкани или вагинална атрофия. Когато това се случи, може да изпитате сухота, дразнене, парене и сърбеж.  

 

Подобно на другите мускулни в тялото, ако не използвате интимните мускули, губите силата им. Липсата на стимулация на мускулите на тазовото дъно ще доведе до промени в размера и формата на вагината. Сексът, мастурбацията и Кегел упражненията с тренажори са най-добрият начин за лесно поддържане на силни и еластични интимни мускули по време на менопаузата. 

 

Тъй като през този период вагиналната кожа става по-тънка, жените са склонни към разкъсване, кървене и страдат от болезнен секс. А всъщност точно редовния полов живот увеличава притока на кръв и влагата в интимната област, а така намалява риска от нараняване. Затова наблегнете на допълнително смазване „там долу“, което ще защити деликатната тъкан по време на секс.  

 

През репродуктивните години вагиналното рН на жената обикновено е 3,5-4,5. Но за поддържането на тези нива е необходимо точното количество естроген. Тъй като нивата на естроген намаляват, вагиналното рН става по-киселинно. Може да забележите воднисто течение с неприятна миризма. Това е типичен симптом на менопаузата и ако започне да ви притеснява, говорете с вашия лекар. 

 

Когато през критическа възраст производството на естроген силно намалява, понякога се стига до урогенитална атрофия. Този хормонален дефицит отслабва влагалището, пикочния мехур и уретрата, които започват да губят контрола и функциите си. Намаляването на естрогена също влияе върху киселинността, което ни прави по-податливи на инфекции.

 

Загубата на естроген и колаген, в съчетание с естественото стареене, може да причини нарушения на тазовото дъно при жени след менопауза. Тези дисфункции са инконтиненция (изпускане), пролапс (смъкване) на органите в малкия таз и проблеми в интимните отношения.  

 

Дори да не страдате от горните проблеми започнете с вагиналния уелнес режим превантивно. Тайните за интимно здраве на всяка възраст са: 

  • Електронен тренажор за Кегел упражнения, който работи с 90% от интимните мускули и връща силата и чувствителността „там долу“. 

  • Тренажор с LED терапия за производството на колаген, лубрикация и елиминиране на неприятната миризма. 

  • Качествени интимни балсами и серуми, които насърчават здравословно ниво на pH. 

  • Възстановяване интимните отношения (без оправдания с възрастта). 

  • По-малко стрес, повече сън, почивка, срещи с приятели и време сред природата. 

  • Прием на млечни продукти, омега-3 наситени мастни киселини, пълнозърнести храни, броколи, горски плодове, фитоестрогени, избягване на алкохол и пушене! 

 

 

Автор: Галина Начкова, консултант по женско здраве и тазово дъно, автор на рубриката "Женски Тайни" във вестник "ГАЛЕРИЯ". Очаквайте още теми табу всяка сряда във вестника!

 

 

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Статията има за цел да ви предостави полезна информация и не може да замести консултацията с лекар. Преди да предприемете каквото и да е лечение, задължително се консултирайте с медицински специалист.

 

 

ОЩЕ ПОЛЕЗНИ СТАТИИ:


КАК СЕ ПРАВЯТ КЕГЕЛ УПРАЖНЕНИЯТА?

 

 

ТРЕНАЖОРИ, С КОИТО ЩЕ ИЗПЪЛНЯВАТЕ ПРАВИЛНО КЕГЕЛ УПРАЖНЕНИЯТА! 


НАЙ-ДОБРИТЕ ИЗОБРЕТЕНИЯ ЗА ЖЕНИ! <3

 

 

Kegel8 Ultra 20 V2 Кегел тежести

За какво е добре да внимаваме след хистеректомия! -- статия за бр. 18/22 г. на в. "ГАЛЕРИЯ"

прочети още

Интервю с Милена от "Процъфтяваща връзка с Милена", фея на любовта, женски треньор, любовен консултант по успешни връзки, енергиен терапевт и семеен констелатор.

прочети още

Статистиката сочи, че 1 от 3 жени страда от инконтиненция (изпускане на урина), а решениe има! -- статията за бр. 12/22 г. на в. "ГАЛЕРИЯ"

прочети още