Как работи тазовото дъно?

7 юни 2020
Как работи тазовото дъно?

Групата мускули, които изграждат тазовото дъно, работят по същия начин както всеки друг мускул в тялото ни – чрез отпускане и свиване те придвижват околните сухожилия, кости и органи.

 

Единствената волева функция на мускулите на тазовото дъно е същото това свиване и отпускане, което правим при Кегел упражненията (самостоятелно или с различни видове тренажори)

 

Именно затова е толкова важно да се поддържа силата и тонуса на тези мускули за здравословното състояние на цялата област на тазовото ни дъно, независимо дали сме жени или мъже. 

 

Мускулите на тазовото дъно имат ролята да контролират и осигуряват вътрешно стягане и повдигане на мускулите на вагината, ректума и уретрата.

 

 

 

Какво правят мускулите на тазовото дъно, когато се свиват и отпускат?

 

 

  • Осигуряват здравословния контрол над уринирането и перисталтиката на червата 

Силното тазово дъно е от съществено значение за волевото движение и контрол, както над аналния сфинктер, така и над уретрата. Те трябва да се координират, за да се осигури пълно изпразване на червата. Ако тези мускули отслабнат, това често води до инконтиненция (изпускане на урина или фекалии) или до обратното - запек.

 

 

  • Осигуряват естествената сексуална и репродуктивна функция при мъжете и жените 

Наред с различни психологически и биологични проблеми, мускулите на тазовото дъно са от съществено значение за задоволителната еректилна функция и еякулация при мъжете. При жените свиването на мускулите на тазовото дъно е отговорно за сексуалното усещане, възбудата и достигането на оргазъм.

 

 

  • Помагат при бременност и раждане 

При жените мускулите на тазовото ни дъно осигуряват подкрепа на бебето по време на бременност и подпомагат раждането, като насочват главата на бебето надолу по родилния канал. Ако имаме слаби мускули на тазовото дъно по време на бременност, ставаме по-уязвими от състояния като инконтиненция и смъкване на тазовите органи след раждането.

 

 

  • Поза и опора 

Наред с основните мускули на корема и гърба, мускулите на тазовото дъно се стабилизират и поддържат гръбначния стълб.

 

 

  • Поддържане на тазовите органи

Мускулите на тазовото дъно имат основна роля за поддръжката на органите ни в малкия таз. Ако тези мускули по някаква причина се отслабят, рискуваме органите ни в малкия таз да изпаднат от естественото им положение, като се смъкнат надолу (под формата на издутина във влагалището или ректума) и евентуално да се подадат извън влагалището или ануса.

 

 

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Източници:

ncbi.nlm.nih.gov

smr.jsexmed.org

nct.org.uk

semanticscholar.org

sciencedirect.com

uchospitals.edu

 

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

Искаш да се възстановиш след раждане?

Не си сигурна, че правиш Кегел упражненията правилно?

 

Вземи Кегел тежести с обратна връзка за ефективност на Кегел упражненията!

 

Върни контрола над интимните си мускули за 12 седмици!

 

 


КОМПЛЕКТ КЕГЕЛ ТЕЖЕСТИ

 

 

 

 

 

Запази час за онлайн консултация с Галина Начкова,
експерт по тазово дъно и женски wellness треньор

 

+359 899 37 73 62

 

 


ВЗЕМИ КОНСУЛТАЦИЯ СЕГА!

 

 

 

 

 

 

 



Момичетата на възраст от 12 до 17 г. трябва да бъдат обучавани в училище как да изпълняват упражнения за тазовото дъно. Това се посочва в проект за нови здравни препоръки на National Institute of Health and Care (NICE) – Националният институт по здраве и грижи във Великобритания.

прочети още

Информацията в книгата на Екатерина Смирнова е необходима на всяка жена, независимо от нейната възраст и разбирания!

прочети още

Най-доброто, което можете да направите още сега, е да поемете контрола върху здравето на пикочния си мехур. Упражненията за тазовото дъно са задължителни при изпускане на урина!

прочети още