Кои са най-големите митове за тазовото дъно

14 октомври 2022
Кои са най-големите митове за тазовото дъно
Кегел упражненията укрепват интимните мускули и помагат на много жени и мъже

 

В тази статия ще опровергаем петте най-големи мита, които битуват като вярвания сред жените. 

 

Мит №1: Правенето на Кегел упражнения по време на малка нужда ще укрепи мускулите на тазовото дъно!  

Извършването на стягания и отпускания докато сме по малка нужда (теста за спиране на урината), може да помогне, за да видите дали знаете как да свивате мускулите на тазовото дъно и колко силно е стягането. Ако не можете да спрете потока на урината, може да ангажирате интимните мускули правилно или те да са прекалено слаби. Ако тазовото дъно работи нормално, ще можете да спрете потока на урината. Ако правилно отпускате интимните мускули, когато се опитвате да уринирате, трябва да имате силна и постоянна струя. 

Защо не е добре да правите Кегели, докато уринирате? Вашето тяло има рефлекс, който помага за изпразването на пикочния мехур, но правенето на Кегели при малка нужда, изпраща объркващи съобщения до мозъка и този рефлекс ще спре да работи. Според физиотерапевтът д-р Емили Рул съкращаването на мускулите в момент на уриниране, може да доведе до чести инфекции на пикочните пътища при някои хора! 

 

Мит №2: Нормално е да изпускате урина след раждане! 

Въпреки че може да е обичайно жените да се изпускат при кашляне, кихане и скачане или дори да трябва да бързат към банята, за да избегнат “изтичане”, това са признаци, че тялото ви не функционира оптимално. Раждането, което може да е травмиращо, прави 20 пъти по-вероятно да имате изтичане на урина след като сте родили. 

Кегел упражненията укрепват тазовото дъно и могат да помогнат на много жени. Въпреки това, ако имате болка в областта на таза, не е добра идея да ги правите самостоятелно, тъй като ако не ги изпълнявате правилно упражненията няма да подобрят симптомите ви, а напротив ще влошат болката ви. Добрата новина е, че можете да преминете към използването на тренажор с електростимулация, който ще облекчи дискомфорта ви и ще започне да подготвя интимните ви мускули за ефективна тренировка с леки и едва доловими контракции. Всъщност уредът ви обучава как да изпълнявате правилно Кегел упражненията - като стягате и отпускате интимните мускули! 

 

Мит №3: Нормално е да изпускате урина, ако сте по-възрастни! 

Въпреки че с напредването на възрастта има по-голям риск за настъпване на уринарна инконтиненция, това не означава, че непременно ще се изпускате или че няма възможности за лечение. Проучванията показват, че мускулната сила на тазовото дъно може да подобри симптомите на инконтиненция и дори изпускането напълно да спре.  

Въпреки това е добре да сте информирани, че има много медицински състояния (често срещани сред възрастните хора), които могат да ви направят по-податливи на инконтиненция. Например хистеректомия, менопауза, хормонално заместване на естроген/прогестерон, доброкачествена хипертрофия на простатата, застой на сърдечна недостатъчност, астма, запек, проблеми с кръвообращението и много други.  

 

Мит №4: Мускули на тазовото ми дъно трябва да са силни през бременността, за да изтласкат бебето! 

Мускулите на тазовото дъно трябва да могат да се разтягат и отпускат по време на раждането, за да позволят на бебето да излезе от вагиналния канал. Може да чуете, че тренирането на интимните мускули ще ги направи по-стегнати и ще затрудни раждането на вашето бебе. Проучванията са доказали, че това не е вярно и че обучението на интимните мускули по време на бременност всъщност може да помогне за малко по-лесното раждане! Имайте предвид, че раждането на всяка жена е уникално преживяване и включва много различни фактори. 

Проучвания от 2015 г. показват, че извършването на тренировка на мускулите на тазовото дъно по време на първа бременност, доказано съкращава първия и втория етап на раждането (от началото на контракциите до напъването). Защо се случва така? Тренировката на интимните мускули може да ви помогне да осъзнаете по-добре къде точно се намират те и да съответно лесно да ги отпуснете и укрепите. 

 

Мит №5: Мъжете нямат тазово дъно! 

Въпреки че много пъти, когато говорим за здравето на тазовото дъно го правим по отношение на жените, да не забравяме, че мъжете също имат тазово дъно. Точно както жените, така и мъжете могат да получат дисфункция на тазовото дъно. Нарушената функция на интимните мускули може да засегне господата от всички възрасти!  

Разликите в анатомията и фактът, че жените раждат, прави дамите по-податливи на проблеми с областта на тазовото дъно, но мъжете често страдат от същите проблеми - уринарна инконтиненция, запек, болка и сексуална дисфункция. За щастие господата също могат да използват тренажор за мъже с електростимулация, който им помага да се възстановят бързо. 

  

Не забравяйте, че статията има за цел да ви предостави полезна информация и не може да замести консултацията с лекар. Преди да предприемете лечение, задължително се консултирайте с медицински специалист. 

 

 

ПОЛЕЗНА СТАТИЯ: Имаме ли нужда от терапия на тазовото дъно

 

 

Пишете ми за темите, които искате да коментираме в рубриката "Женски Тайни" във в. "Галерия" на nachkova.gallery@abv.bg 


Автор:
Галина Начкова, Kegel8 България

 



Галина Начкова е автор на новата рубрика "ЖЕНСКИ ТАЙНИ" във в. "ГАЛЕРИЯ!

 

Галина е основател и собственик на онлайн платформата Kegel8 България (www.kegel8.bg), консултант по женско здраве и тазово дъно, сертифициран уелнес коуч, автор и водещ на обучения за жени.

 

 

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Статията има за цел да ви предостави полезна информация и не може да замести консултацията с лекар. Преди да предприемете каквото и да е лечение, задължително се консултирайте с медицински специалист.

 

 

 


KEGEL8 ULTRA 20 V2 за ЖЕНИ - тренажор с електростимулация

 

ПОДХОДЯЩ ЗА ТЕРАПИЯ И ПОДДЪРЖАНЕ НА МУСКУЛИТЕ НА ТАЗОВОТО ДЪНО!

 

 

Kegel8 Ultra 20 V2

 

 

 

 

 

 

 

Неправилното хранене и липсата на спорт са рискови фактори за състоянието

прочети още

1 от 8 дами развиват заболяването, а причините са стрес или автоимунитет

прочети още

Стресът и наднорменото тегло повишават нивата на естроген, което води до образуването ѝ

прочети още