Кои упражнения помагат ЗА ПОВЕЧЕ ПОТЕНТНОСТ?

10 юни 2022
Кои упражнения помагат ЗА ПОВЕЧЕ ПОТЕНТНОСТ?
Упражненията на Кегел елиминират еректилната дисфункция! -- статия за бр. 23/22 г. на в. "ГАЛЕРИЯ"

 

Поради силен интерес продължаваме темата за мъжката потентност и в този брой. Еректилната дисфункция засяга над 152 милиона мъже по света, а както вече ви споменахме в предната статия, се очаква броят им да се удвои през следващите години. Може би ще се изненадате, че 40% от мъжете днес изпитват трудности с потентността или преждевременна еякулация? Въпреки големия процент, представителите на силния пол не говорят за това дори със специалист заради срама. В рубриката се стараем да поставяме подобни теми табу на фокус и да повдигаме завесата от неудобство и страх. Така искаме да покажем, че съществуват решения. Ако изпитвате затруднения с потентността, е важно да говорите с лекар, тъй като това може да е признак на сърдечносъдово заболяване или неврологично състояние. 

 

Ерекцията и връзката с тазовото дъно!

 

Мускулите на тазовото дъно са важни за сексуалната функция, както при мъжете, така и при жените. Когато интимните мускули са „виновникът“, тренировката на тазовото дъно се оказа ефективна и щадяща стратегия за лечение на еректилна дисфункция! 

 

Мъжкото тазово дъно работи подобно на това на женското като поддържа вътрешните органи на корема и таза, контролира задържането (също отпускането, когато е необходимо) на изпражнения, газове и урина и помага за сексуалната функция. Мускулите на тазовото дъно се свиват, за да създадат и поддържат ерекция и при еякулацията. Ако интимните мускули са слаби, стегнати или некоординирани, това понякога води до затруднения с потентността и издръжливостта! 

 

Фокусът върху подобряването на силата на тазовото дъно може да доведе до значително функционално подобрение на сексуалното здраве. Доказано е, че упражняването на интимните мускули повишава твърдостта на пениса и издръжливостта при интимния акт. Преждевременната еякулация е една от най-честите мъжки сексуални дисфункции и може да повлияе негативно върху насладата от секса за мъжете и техните половинки. За оптимално функциониране, тези мускули трябва да се свиват както със сила, така и да имат издръжливост. Необходими са кратки и силни контракции за еякулация в съчетание с дълги и субмаксимални контракции за поддържане на ерекция.

 

Проучване от 2018 г. в САЩ сред мъже, които са опитвали други терапии, включително лекарства и кремове, без подобрение, установява, че 90% имат подобрение след 12-седмична програма за тренировка на мускулите на тазовото дъно. Други проучвания от 2019 г. сред мъжкото население категорично заявяват, че Кегел упражненията са ефективни както при еректилна дисфункция, така и при преждевременна еякулация, когато случаите не са свързани с неврологични и/или оперативни казуси. Най-хубавата част при тренировката на интимните мускули е, че няма странични ефекти. Докато при част от лекарствата се наблюдава гадене, диария, замаяност, главоболие и проблеми с плодовитостта. 

 

Упражненията на Кегел елиминират еректилната дисфункция в 76% от случаите! Това са данни от 6-месечно проучване проведено във Великобритания през 2004 г. сред мъже между 22-78 годишна възраст.

 

Тренировките за тазовото дъно се правят със същите мускули, с които може да се спре струята при уриниране. Опитайте тази програма с упражненията „Бавни Кегели“ за начинаещи: 

 

1. Свийте мускулите на тазовото дъно и ги задръжте за 5 секунди. 

2. Отпуснете интимните мускули за 5 секунди. 

3. Повторете всичко 10 пъти, по 3 пъти на ден, за да имате подобрение! 

 

Не се отчайвайте, ако не се получава веднага! 50% от хората не използват точните мускули, когато правят упражненията на Кегел без „помощник“. Ако след няколко седмици нямате резултат, опитайте тренировки с електронен тазов тренажор за мъже. С уреда, който е безвреден, ще видите отново силата на ерекцията си. Тренажорът упражнява правилните мускули, без особени усилия от ваша страна – толкова е лесно! 

 

 

Пишете на nachkova.gallery@abv.bg какво искате да коментираме в рубриката! Очаквам вашата обратна връзка!

 

 

Автор: Галина Начкова, Kegel8 България

 



Галина Начкова е автор на новата рубрика "ЖЕНСКИ ТАЙНИ" във в. "ГАЛЕРИЯ!

 

Галина е основател и собственик на онлайн платформата Kegel8 България (www.kegel8.bg), консултант по женско здраве и тазово дъно, сертифициран уелнес коуч, автор и водещ на обучения за жени.

 

 

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Статията има за цел да ви предостави полезна информация и не може да замести консултацията с лекар. Преди да предприемете каквото и да е лечение, задължително се консултирайте с медицински специалист.

 

 

ОЩЕ ПОЛЕЗНИ СТАТИИ:


КАК СЕ ПРАВЯТ КЕГЕЛ УПРАЖНЕНИЯТА ЗА МЪЖЕ?

 

ПОТЕНТНОСТТА И КЕГЕЛ УПРАЖНЕНИЯТА

 

ПОДОБРЯВАНЕ НА ПОТЕНТНОСТТА - ИМА НАЧИНИ!

 

 

 

KEGEL8 V за МЪЖЕ - тренажор с електростимулация

 

ТРЕНАЖОР ЗА КЕГЕЛ УПРАЖНЕНИЯ С ПРОГРАМИ ЗА ПОТЕНТНОСТ!

 

 

 

 

 

 

 

 

Упражненията с тренажор подобряват либидото -- статия за в. "Галерия", бр. 27/22 г.

прочети още

Добър начин да облекчите дискомфорта е терапията с тренажор! -- статия за бр. 26/ 22 г. на в. "ГАЛЕРИЯ"

прочети още

Хормонални причини, инсулинова резистентност и ендометриоза водят до стерилитет -- статия за бр. 25/22 г. на в. "ГАЛЕРИЯ"

прочети още