НАЙ-ДОБРИТЕ ХРАНИ ПО ВРЕМЕ НА МЕНОПАУЗА

16 февруари 2020
НАЙ-ДОБРИТЕ ХРАНИ ПО ВРЕМЕ НА МЕНОПАУЗА

 

Менопаузата. Всяка жена преминава през нея и това е напълно естествено (в повечето случаи). Разбира се, това не е нещо, от което трябва да се страхувате.

Независимо дали преживявате естествена менопауза или хирургична (преждевременна) менопауза, от съществено значение е да се научите как да се грижите за тялото си, да се подготвите за това, което предстои, като обърнете внимание на здравето си по време на менопаузата. Ето защо в Kegel8 направихме списък с най-добрите храни, които трябва да включвате в диетата си по време на менопаузата.

 

 

Млечни продукти

 

Поддържането на здравето на костите е приоритет по време на менопаузата. Спадът в нивата на естроген може да увеличи риска от фрактури. Тези, които ядат повече млечни продукти, имат значително по-голяма плътност на костите от тези, които ядат по-малко. Млечните продукти също могат да помогнат за подобряване на съня. Храни с високо съдържание на аминокиселина глицин – намира се в сиренето и млякото – насърчават по-дълбок сън за жени в менопауза.

 

Жените с висок прием на витамин D и калций имат 17% по-малък риск от ранна менопауза!

 

 

Здравословни (добри) мазнини

 

Омега-3 наситени мастни киселини могат да помогнат за намаляване на честотата на горещи вълни и нощни изпотявания.

Най-добрите храни съдържащи омега-3 включват:

  • скумрия (за предпочитане Черноморска)
  • сьомга
  • аншоа
  • ленено семе
  • чиа семена
  • конопени семена

 

Пълнозърнести храни

 

Пълнозърнестите са с високо съдържание на хранителни вещества, включително фибри и витамини. Пълнозърнестата диета намалява риска от сърдечни заболявания, рак и преждевременна смърт.

Опитайте да си набавите пълнозърнести храни още със следващото пазаруване:

  • кафяв ориз
  • пълнозърнест хляб
  • киноа
  • ечемик
  • ръж

 

 

Плодове и зеленчуци

 

Всеизвестен факт е, че за поддържането на добро здраве е нужно да консумирате повече плодове и зеленчуци, независимо от вашата възраст. Жените в менопауза, които ядат повече зеленчуци, плодове, фибри и соя, могат да намалят горещи вълни с 19% в сравнение с тези, които не го правят. Плюс това, по-здравословната диета ще доведе и до отслабване, като допълнителен ефект!


Ето и нашите топ фаворити, които избрахме специално за вас:

 

Броколи – проучване на отдела по превантивна и поведенческа медицина в Медицинския център на Университета в Масачузетс съобщава, че консумацията на броколи намалява нивата на вида естроген, който е свързан с рака на гърдата. То също така увеличава вида на естрогена, който предпазва тялото от рак на гърдата.

 

Горски плодове – проучване на университета на Флорида съобщава, че лиофизираният* ягодов прах понижава кръвното налягане при жени в менопауза. Лиофизираният ягодов прах е естествен и остроумен начин да въведете допълнителни плодове в диетата си, като в същото време той е напълно естествен, безопасен, без оцветяване и допълнително овкусяване.

 

*Вижте повече за лиофизацията тук.

 

Гроздови семена – според Департамента по женско здраве и акушеро-гинекология в Токио добавките с екстракт от гроздови семена могат да намалят горещите вълни, да подобрят съня и да намалят процента на депресия при жените на средна възраст.

 

 

Фитоестрогени

 

Фитоестрогените са съединения в храните, които действат като слаби естрогени в организма.

В множество проучвания е установено, че фитоестрогенните добавки намаляват честотата на горещи вълни и други симптоми на менопауза.

Храните, които естествено съдържат фитоестрогени са:

  • Соя
  • Нахут
  • Фъстъци
  • Ленено семе
  • Грозде
  • Горски плодове
  • Ечемик
  • Сливи
  • Зелен чай
  • Черен чай

 

 

Какви храни трябва да избягвате по време на менопауза?

Горещите вълни, наддаването на тегло и лошият сън могат да бъдат намалени, ако избягвате определени видове храна. Тези решения може да не работят за всички, но си струва да опитате дали ще окажат благоприятно въздействие върху вас.

Добавени захари и преработени въглехидрати – тези храни могат бързо да повишат кръвната захар. Високата кръвна захар, метаболитният синдром и инсулиновата резистентност се свързват с по-високата честота на горещи вълни при жени в менопауза.

Алкохол и кофеин – няколко проучвания съобщават, че кофеинът и алкохолът могат да предизвикат горещи вълни при жени в менопауза. На всичкото отгоре те могат да нарушат съня ви и да предизвикат проблеми с пикочния мехур и тазовото дъно.

Пикантни храни – проучвания в Испания, Южна Америка и Индия свързват горещите вълни с прием на пикантна храна и по-високи нива на тревожност.

 

 

Значението на Кегел упражненията за жените в менопауза

Ако изпълнявате редовно упражненията на Кегел, можете да направите мускулите на тазовото си дъно по-силни, а вагината си „по-стегната“. За съжаление 50% от жените изпълняват упражненията на Кегел неправилно. Д-р Памела Левин, доцент по клинична акушеро-гинекология, казва: „някои хора, които смятат, че правят правилно Кегелите, всъщност се напъват, а не се стискат“.

 

 

Как да правите Кегел упражненията правилно?

Един от начините, по които можете да гарантирате ефективността на Кегелите е да използвате тренажора с биофийдбек обратна връзка или конуси. Вагиналните конуси Kegel8 имат уникална „опашка“ индикатор, която ви позволява да видите в реално време дали тренирате мускулите правилно или не.Докато стискате и повдигате мускулите, опашката на конуса се извива надолу - толкова е лесно!Плюс това, комплектът се предлага с три различни тежести конуси, за да дадете на тазовото си дъно задълбочена тренировка и да му помогнете да изгради издръжливост във времето.

 

 

Над 30% от жените не могат правилно да намерят и усетят мускулите на тазовото си дъно.

 

Ако не можете да направите ефективно свиване на тазовото дъно, това не е краят на света, просто потърсете допълнителна помощ! За щастие устройствата с електростимулация, като например тренажора Kegel8 Ultra 20, използват естествените електрически сигнали на тялото, за да стимулират мускулите на тазовото дъно и произвеждат ефективно свиване, всичко с натискането на един бутона! Това означава, че автоматично премахвате всички догадки дали стискате правилните мускули и можете да сте спокойни, че тазовото ви дъно получава ефективна тренировка всеки път. Резултатите са гарантирани, а ефектът почти мигновен. Уредът е изключително добро решение за всяка жена, която страда от липса на време за себе си и трудно се мотивира. Успех!

 

 

Когато една млада жена забременее за първи път се намират какви ли не “специалисти” и доброжелатели, които да ѝ дават съвети, препоръки, насоки и "най-добри практики". Но истината е, че освен че жената в този момент е доста уязвима, тя е и с бушуващи хормони, което допринася за лесно ранимото ѝ психическо състояние. А и да не се лъжем всяка следродилна депресия започва дори още по време на бременността. Затова е важно жената да се вслуша в собствения си глас и да разбера какви са нейните нужди в този момент.

прочети още

Ако водиш заседнал начин на живот, имаш нужда да се възстановиш след раждане или наближаваш менопауза , тогава най-вероятно изпитваш и редица дискомфорти с интимните мускули и областта на тазовото дъно.

прочети още

Сигурно вече сте чували за мускулатурата на тазовото дъно, в повечето случаи най-късно след раждането? Или за Кегел упражнения? А правили ли сте интимна гимнастика? Темата за здраво тазово дъно е в основата на днешния ни материал. В интервю за Стефи Стоянов от mammi.bg, Галина Начкова от Kegel8 България разказва повече за техниките за заздравяване на тазовото дъно, защо са важни и полезни и как да ги изпълняваме.

прочети още