Подготовка на тазовото дъно за бременност

12 януари 2022
Подготовка на тазовото дъно за бременност

Решението, че сме готови да имаме бебе, е голяма стъпка за нас като жени, както психически, така и физически и подготовката на тялото ни за събитието трябва да бъде наш основен приоритет. Мускулите на тазовото дъно работят неуморно по време на бременност – поддържат тежестта на нарастващата ни матка, поддържат позицията на стойката ни и нежното завъртане на бебето в правилната позиция за раждане.

 

 

Как бременността ще повлияе на тазовото ни дъно?

 

Нашето тазово дъно се разтяга до максимума на своите възможности по време на бременност и в резултат на това то става по-слабо. Не е необичайно да почувстваме дискомфорт, тъй като мускулите са изключително уязвими поради допълнителния натиск върху корема ни. Ако не сме подготвени и мускулите на тазовото ни дъно са слаби, е вероятно да станем една от многото жени, които страдат от нарушения на тазовото дъно по време на бременността и след нея. Такива неприятни състояния са:

 

Уринарна инконтиненция

Чревна (фекална) инконтиненция

Пролапс на органите в малкия таз

 

Смъкването (пролапсът) на органите в малкия таз е състояние, което се случва, когато „женските“ ни органи губят опора отдолу (от тазовото дъно) и следователно са в състояние да „увиснат“ извън вагината. Пролапсът може сериозно да засегне останалата част от живота ни, като по световна статистика около 50% от майките страдат от известна степен на пролапс след вагинално раждане. За да предотвратим това, е жизненоважно да започнем да работим за поддържане и подобряване на силата на тазовото ни дъно по възможност още преди да забременеем!

 

ПОЛЕЗНО:  ИМАМ СМЪКВАНЕ, АМИ СЕГА?

 

 

Какво да правим, за да укрепим тазовото дъно преди бременността? Упражнения?

 

Започнете с упражненията отрано и ще се уверите, че зачеването, бременността и раждането ще минат леко и безпроблемно.

 

Здравото и силно тяло ни помага да преминем през бременността по-комфортно и приятно. Упражненията за тазовото дъно (Кегел) са чудесен начин да подпомогнете на тялото си по време на бременност. Увеличаването на притока на кръв и мускулната гъвкавост води до образуването на здрава, богата на кислород тъкан. Това е огромна полза по време на бременност, тъй като означава, че раждането може да бъде много по-кратко и периодът на възстановяване много по-бърз. Тонизирането на тазовото дъно също намалява риска от разкъсване, както и необходимостта от епизиотомия или цезарово сечение.

 

Щом сте в нашия блог, вече знаете, че можете да правите упражненията и с удобните тренажори за тазово дъно. Освен, че са инвестиция във вашето женско здраве, те ви спестяват много време и усилия, като само за няколко минути на ден с тях постигате желаните резултати бързо и задържате ефекта дълго! 

 

 

 

ОЧАКВАЙТЕ: БЕЗОПАСНИ УПРАЖНЕНИЯ ПО ВРЕМЕ НА БРЕМЕННОСТ

 

 

 

 

Източници:

 

DeLancey, J.O., Morgan, D.M., Fenner, D.E., et al. (2007). Comparison of levator ani muscle defects and function in women with and without pelvic organ prolapse. Obstetrics and Gynecology. 109, pp. 295-302.

 

Hoyte, L., Schierlitz, L., Zou, K., Flesh, G., Fielding, J.R. (2001). Two- and three-dimensional MRI comparison of levator ani structure, volume, and integrity in women with stress incontinence and prolapse. American Journal of Obstetrics and Gynecology. 185(1), pp. 11-19.

 

Kashyap, R. et al. (2013). Comparative effect of 2 packages of pelvic floor muscles training on the clinical course of stage I-III pelvic organ prolapse. International Journal of Obstetrics & Gynaecology. 121(1), pp. 69-73.

 

Morkved, S., Bo, K. (2014). Effect of pelvic floor muscle training during pregnancy and after childbirth on the prevention and treatment of urinary incontinence: a systematic review. British Journal of Sports Medicine. 48(4), pp. 299-310.

 

Pelaez, M. et al. (2013). Pelvic Floor Muscle Training included in a pregnancy exercise programme is effective in the primary prevention of urinary incontinence: A randomized controlled trial. Neurology and Urodynamics. 33(1), pp. 67-71.

 

Staer-Jensen, J. et al. (2013). Ultrasonographic Evaluation of Pelvic Organ Support During Pregnancy. Obstetrics & Gynecology. 122(2), pp. 329-336.

 

 

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Статията има за цел да ви предостави полезна информация и не може да замести консултацията с лекар. Преди да предприемете каквото и да е лечение, задължително се консултирайте с медицински специалист.

Препоръчвам тренажорите за превенция на изпускане и смъкване. Комбинирайте ги с видео тренировките ми, за да имате мотивация и бързи резултати!

прочети още

За какво е добре да внимаваме след хистеректомия! -- статия за бр. 18/22 г. на в. "ГАЛЕРИЯ"

прочети още

Интервю с Милена от "Процъфтяваща връзка с Милена", фея на любовта, женски треньор, любовен консултант по успешни връзки, енергиен терапевт и семеен констелатор.

прочети още