Преливна инконтиненция

17 юни 2018
Преливна инконтиненция

Преливната инконтиненция е името, което се дава на няколко различни типа инконтиненция, които настъпват едновременно. Тя е свързана с невъзможност да контролирате уринирането си и може да приема множество форми. Преливната инконтиненция се появява, когато не можете напълно да изпразните пикочния си мехур. Много пъти дори не усещате, че мехурът ви е пълен, така че дори може да не сте наясно с необходимостта от уриниране. Понякога изпускането на урина може да се появи през деня, а понякога и през нощта, което ви кара да намокрите леглото.

 

Друг проблем може да е задържане на урина в пикочния мехур. Ако мехурът не се изпразни напълно, когато ходите до тоалетна, той се превръща в убежище за бактерии, което води до повторни инфекции на пикочните пътища.

 

 

От какво може да бъде причинена преливната инконтиненция?

 

 

  • Запушване на пикочния канал – Пикочният канал пренася урината от пикочния мехур. Ако се запуши, заради пролапс или блокиране на тазовите органи, това пречи на пълното му изпразване.

 

  • Слаби мускули на пикочния мехур– Слабите мускули пречат на пикочния мехур да се изпразва напълно, защото не могат да го изстискат достатъчно.   

 

  • Увреждане на нервите, които са свързани с пикочния мехур– Увреждането може да се появи, заради заболявания като диабет, алкохолизъм, болестта на Паркинсон и множествена склероза.

 

  • Предписани медикаменти – някои антиконвулсанти и антидепресанти могат да попречат на нервните сигнали, които достигат до пикочния мехур. Диуретиците също се свързват с преливната инконтиненция.

 

 

 

Как може да се справите с преливната инконтиненция?

  • Медицинска помощ - потърсете съвет от вашия лекар. Съществуват редица опции, включително стрес тест на пикочния мехур, катетеризация, ултразвук и/или уродинамично тестване.

 

  • Тренировка на пикочния мехур - Чрез създаването на график за посещенията в тоалетната ще можете да получавате повече представа за това, как работи вашият пикочен мехур. Времето на изчакване означава, че отивате до тоалетна през два часа или друг редовен интервал, ако не можете да издържите толкова дълго. Ако пикочният мехур ви сигнализира, че трябва да отидете преди определеното време, използвайте упражненията на Кегел, за да подсилите тазовите си мускули или използвайте техники за релаксация, за да контролирате нуждата, докато чувството не премине. Когато започнете да разпознавате тези начини за задействане на пикочния мехур, ще можете да ходите по-рядко, с все по-дълги и по-дълги интервали между посещенията си в тоалетната.

 

  • Упражнения за тазово дъно – Упражненията на Кегел/упражнения за тазово дъно са изключително важни. Резултатите могат да отнемат до 3 месеца, но укрепването на мускулите на тазовото дъно означава, че вашият пикочен мехур и тазовите органи няма да се смъкнат и да причинят изпускания. Тези упражнения са задължителни, ако имате запушване, което се дължи или на пролапс на пикочния мехур, или на пролапс на пикочния канал.

 

  • Намалете или модифицирайте диуретиците си – под наблюдението на вашия лекар, може да помислите за понижаване или промяна на дозата на лекарствата, за да избегнете нежеланите странични ефекти на диуретиците.

 

Разгледайте нашата разнообразна гама  от тазови тренажори Kegel8, които може да ви помогнат да заздравите и успокоите пикочния си мехур.

 

Как ще Ви помогне Kegel8 Ultra 20? 

 

Когато тазовото Ви дъно толкова отчаяно се нуждае от помощ – няма бързо решение – но има Kegel8. С използването на невромускулна електрическа стимулация.

 

Kegel8 Ultra 20 стимулира контракции в тазовото дъно, които упражняват мускулите, за да изградят сила и да задържат всичко на мястото му и да Ви осигурят контрол.

 

Kegel8 Ultra 20 е безопасен и лесен за употреба; както повечето жени, които използват Kegel8 ще Ви се иска да сте го открили по-рано! NMES са слаби електро-сигнали, които достигат до мускулите чрез вагинална сонда или външни кожни електроди. Той е тих, дискретен и удобен за употреба.

Руският хитов тренажор за интимна гимнастика е в предпродажба до 28 октомври

прочети още

Момичетата на възраст от 12 до 17 г. трябва да бъдат обучавани в училище как да изпълняват упражнения за тазовото дъно. Това се посочва в проект за нови здравни препоръки на National Institute of Health and Care (NICE) – Националният институт по здраве и грижи във Великобритания.

прочети още

Информацията в книгата на Екатерина Смирнова е необходима на всяка жена, независимо от нейната възраст и разбирания!

прочети още