Стрес инконтиненция или неволно изпускане

5 юни 2018
Стрес инконтиненция или неволно изпускане

Изпускате ли се, докато се смеете ?

 

Според дефиницията на NICE, стрес инконтиненцията е неволево изпускане на урина вследствие на усилие, кихане или кашляне. Често се случва и в резултат на по-тежки физически упражнения, бягане или скачане.

 

Стрес инконтиненцията е сред най-широко обсъжданите форми на инконтиненция. Засяга около 200 милиона мъже и жени по света. Близо 45% от жените страдат от стрес инконтиненция, като при жените по-често се случва след бременност и раждане, макар че това състояние засяга и мъже и жени от различни възрасти.

 

Стрес инконтиненцията или Стрес уринарна инконтиненция (СУИ) се случва, когато мускулите отслабнат и не могат да поддържат пикочния мехур да не се изпуска. Това е „предупредителен знак”, с който твоето тяло ви казва, че трябва да заздравите своите мускули.

 

Ето   някои  интересни  статистически данни  от проучване  на  1100  души, живеещи  с  инконтиненция, направено от Американската асоциация за задържане (The National Association of Continence):

  • 80% от  анкетираните имат случаи на инконтиненция  или  всеки  ден,  или  3  до  5  пъти седмично.
  • 90% от  пациентите съобщават, че са се чувствали изолирани,  депресирани или  безнадеждни в резултат на  своето  състояние.  
  • 27% от  анкетираните  не  са говорили с  лекаря  си  за симптомите на инконтиненция, а на 50% им е некомфортно да говорят с близкиприятели или членове на семейството си.

 

Не решавайте проблема си като си слагате превръзки или като се правите, че не съществува.

 

Стрес инконтиненцията засяга повече от 1/3 от жените. Инконтиненцията е една от най-големите теми табу. Именно поради тази причина истинската бройка на жените, страдащи от такива симптоми може да е много по-висока. Не е необходимо да страдате тайно! 

 

Въпреки, че стрес инконтиненцията е толкова често срещана, много жени не осъзнават колко лесно е да се лекуват и че има широк спектър от възможности за тях.

 

 

 

 

 

От какво може да бъде причинена стрес инконтиненцията?

 

  • Бременност – да носиш бебе за 9 месеца се отразява негативно на мускулите на тазовото дъно и това допълнително тегло може да ги отслаби. Хормоните, които се освобождават по време на бременността, също могат да отслабят мускулите на тазовото дъно.

 

  • Раждане – по време на раждане можете да се получат проблеми с нервите в тазовата област. Освен това, ако имате разкъсване на вагината или епизиотомия е по-вероятно да страдате от инконтиненция.

 

  • Остаряване и менопауза– промените в хормоните означават, че мускулите, сухожилията и влакната, които поддържат тазовите органи не са толкова еластични, както са били преди това.

 

  • Наднормено тегло – ако сте с наднормено тегло, вие сте два пъти по-застрашени от стрес инконтиненция. Допълнителното тегло напряга твърде много тазовото дъно.

 

  • Медикаменти – някои медикаменти могат да доведат до стрес инконтиненция. Статините помагат за успокояване на вашите мускули, но в същото време вредят на тазовото ви дъно и могат да доведат до изпускания. Анти-депресантите могат да имат същият ефект.

 

  • Пушенето – освен, че има 3 пъти по-голям шанс да развиете рак на пикочния мехур, кашлянето  при пушене натоварва тазовото ви дъно.

 

 

 Какво може да се направи против стрес инконтиненцията?

 

  • Кегел упражнения– Кегел упражненията или упражненията за тазово дъно ще ви помогнат да заздравите мускулите на тазовото си дъно, за да може да продължат да поддържат жизнено-важните органи в малкия таз. Кегел упражненията доказано подобряват симптомите на стрес инконтиненция при над 70% от жените, независимо от възрастта им (1)

 

  • Вагинален песар–  Песарът е устройство, което се слага във вагината и осъществява натиск върху пикочния мехур и канал, за да намалите изпусканията.

 

  • Предписани медикаменти– Някои лекарства могат да излекуват стрес инконтиненцията. Антихолинергиците могат да помогнат в контролирането на контракциите на пикочния мехур. Трицикличният антидепресант може понякога да бъде изписан, за да подобри тонуса на пикочния мехур. Страничните ефекти от тези лекарства може да включват суха уста, умора и замъглено зрение. Затова, те може да не са подходящи за някои хора.

 

  • Операция– Много операции се използват срещу стрес инконтиненцията. До тях се стига, само ако упражненията за мускулите на тазовото дъно не помогнат.

 

  • Процедурата „Поставяне на слинг” – Това е синтетична лента, което чрез операция се поставя, за да поддържа пикочния мехур и канал. В последно време има значителен брой оплаквания от пациентки с поставен слинг в Западна Европа и САЩ. Колпосуспензията е друг вид операция за поддържане на пикочния канал и лекуване на стрес инконтиненцията.

 

Стрес уринарна инконтиненция  (СУИ) е знак, че трябва да подсилите мускулите на тазовото си дъно. Тазовите тренажори на Kegel България могат да ви помогнат в това.

 

 

Как ще Ви помогнат тренажорите? 

 

 

Първото, което трябва да прецените е дали имате усещания и успявате ли волево да свивате и отпускате мускулите на тазовото си дъно.

 

  • Поставете два пръста във вагината.
  • Опитайте да стиснете и отпуснете мускулите около пръстите си.
  • Ако имате усещания на натиск върху пръстите си, може да опитате да правите Кегел упражнения с тренажор с обратна връзка.

 

 

 

На този принцип работи умният тренажор за Кегел упражнения kGoal

 

 

Той представлява интерактивна тренировъчна система за жени (уред + безплатна смартфон апликация), която предлага уникална комбинация от инструкции, проследяване на напредъка, биофийдбек (обратна връзка), персонализирани тренировки и дори тренировки под формата на забавни игри.

 

 

 

Тренажорът kGoal ще намали или елиминира изпускането след раждане, което се получава при кихане, кашляне, скачане или тичане, ще направи сексът по приятен за двамата партньори, а и оргазмите ще се случват по-лесно!

 

 

 

 

 

 

Когато нямате много силни усещания за областта "там долу" и трудно успявате да свивате и отпускате Кегел мускулите си, не се отчайвайте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Можете да се научите отново да контролирате тези мускули с помощта на домашен Кегел тренажор с невромускулна електрическа стимулация - Kegel8 Ultra 20.

 

 

Kegel8 Ultra 20 стимулира контракции в тазовото дъно, които упражняват мускулите, за да изградят сила и да задържат всичко на мястото му и да Ви осигурят контрол.

 

 

Kegel8 Ultra 20 използва слаби електро-сигнали, които достигат до мускулите чрез вагинална сонда или външни кожни електроди. Той е тих, дискретен и удобен за употреба.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Източници:

1. Pelvic floor exercise for urinary incontinence: A systematic literature review, Aug 2010, Natalia Price, Rehana Dawood, Simon R. Jackson, https://www.maturitas.org/article/S0378-5122(10)00317-8/abstract

Руският хитов тренажор за интимна гимнастика е в предпродажба до 28 октомври

прочети още

Момичетата на възраст от 12 до 17 г. трябва да бъдат обучавани в училище как да изпълняват упражнения за тазовото дъно. Това се посочва в проект за нови здравни препоръки на National Institute of Health and Care (NICE) – Националният институт по здраве и грижи във Великобритания.

прочети още

Информацията в книгата на Екатерина Смирнова е необходима на всяка жена, независимо от нейната възраст и разбирания!

прочети още