Уроци по тазовото дъно в училище?

5 септември 2021
Уроци по тазовото дъно в училище?
Да се преподават уроци по тазовото дъно в училище?

 

Момичетата на възраст от 12 до 17 години трябва да бъдат обучавани в училище как да изпълняват упражнения за тазовото дъно, за да си служат правилно с тази лечебна гимнастика, след като започнат да водят полов живот. Все още тази новина не се отнася за България, но надяваме, че някой ден ще се говори на такива теми и в нашите училища. 

 

Става въпрос за проект от нови здравни препоръки на National Institute of Health and Care (NICE) – Националният институт по здраве и грижи във Великобритания.

 

Институтът казва, че упражненията на тазовото дъно могат да помогнат на момичетата да избегнат проблеми като например инконтиненция на по-късен етап в живота си.

 

Упражненията за интимните мускули не са толкова сложни и когато се усвоят правилно, могат да се практикуват навсякъде и по всяко време.

 

NICE предлага този вид упражнения да бъдат добавени в програмата на училищата и да се провеждат в часовете по интимни отношения и връзки.

 

Проф. Джилиън Ленг, главен изпълнителен директор на Института, каза: „Подобряването на осведомеността на жените за здравето на тазовото дъно и насърчаването им да практикуват упражнения за мускулите на тазовото дъно през целия си живот е най-ефективният начин за предотвратяване на дисфункция на тазовото дъно. Неправилното функциониране на тазовото дъно се среща при много жени и често е придружено от изтощаващ набор от неприятни симптоми, които могат да доведат до много проблеми при жените."

 

При тежките случаи слабото тазово дъно може да е причина за пролапс (смъкване), когато органите в малкия таз, като пикочния мехур или ректумa, се свличат надолу от нормалното си положение и могат да се появят като издутина във влагалището.

 

 

Как да тренирате тазовото си дъно?

 

Мускулите на тазовото ви дъно са тези, които можете да почувствате, ако се опитате да спрете потока на урина, когато отидете до тоалетната.*

(*Бел.ред. – функцията на интимните мускули се обяснява така, за да си представите как работят, ако досега не сте ги упражнявали, но молим ви не правете този опит, особено, ако вече имате проблеми в областта на тазовото дъно!).

 

За да направите тренировка на мускулите на тазовото дъно, поемете дълбоко въздух и издишайте – и това е моментът, когато стискате, повдигате и задържате контракцията на мускулите за няколко секунди (максимум 10 сек.).

 

Номерът е да продължите да дишате равномерно докато се упражнявате – не задържайте дъха си и не стягайте коремните мускули, мускулите на седалището или тези на бедрата.

 

Отпуснете се и повторете "стиснете, задръжте и освободете" х 10 пъти.

 

Опитайте и няколко „бързи стискания“ – стегнете мускулите си както преди, но по-силно и по-бързо и освободете веднага.

 

Стремете се да правите тези упражнения 2 пъти на ден.

 

Всяка седмица можете да добавяте по-голям брой контракции, но внимавайте да не прекалявате и винаги почивайте между сериите от контракции.

 

След няколко месеца ще започнете да забелязвате резултати. Внимание! Трябва да продължите да правите упражненията, дори когато забележите, че има положителна промяна и упражненията вече работят във ваша полза.

 

 

Можете да научите КАК СЕ ПРАВЯТ КЕГЕЛ УПРАЖНЕНИЯТА (УПРАЖНЕНИЯ ЗА ТАЗОВОТО ДЪНО) тук!

 

 

Ако сте начинаещи в упражненията за тазово дъно на помощ идват Кегел тежести с обратна връзка, които ви показват дали се упражнявате правилно. Опашката-индикатор, която има всяка тежест, показва дали тренировката ви има ефект и дали реално засилвате тазовото си дъно. Проучванията показват, че над 50% от жените не могат да изпълняват правилно интимната гимнастика и по-скоро влошават симптомите на слабо тазово дъно, вместо да си помагат. Затова е разпространено и мнението сред много жени, че тези упражнения не помагат. Упражненията могат да са ви от полза само, ако ги изпълнявате правилно. Тренажорите за тазово дъно са полезни именно, за да имате резултати, както когато тренирате за първи път във фитнес залата и ви е необходим инструктор, който да ви дава обратна връзка и да ви коригира, когато грешите.

 

 

Разгледай Кегел тежестите (вагиналните конуси)

 


 

 

Според здравните насоки, посочени от Института, жените от всички възрасти трябва да бъдат насърчавани да тренират мускулите на тазовото дъно (интимните си мускули).

 

От NICE изчисляват, че само във Великобритания поне 140 000 жени годишно ще се възползват от този вид интимни упражнения.

 

В препоръките им се казва, че жените с висок риск от проблеми с тазовото дъно трябва да преминат обучение под наблюдение с квалифициран физиотерапевт, медицински специалист или експерт по тазово дъно.

 

Част от рисковите фактори за тазовото дъно, които се посочват от Института са:

 

  • бременност и раждане
  • напредване на възрастта и менопауза
  • затлъстяване и липса на движение
  • хроничен запек или кашлица.

 

 

 

Източници:

bbc.com

nice.org.uk

 

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Статията има за цел да ви предостави полезна информация и не може да замести консултацията с лекар. Преди да предприемете каквото и да е лечение, задължително се консултирайте с медицински специалист.

 

 

 

Заповядайте в нашата общност посветена на "Женския wellness" (женското благополучие), където ще срещнете подкрепа и разбиране от други прекрасни дами. С членството си в групата всяка седмица ще се преоткривате като жена. В групата ни ще разглеждаме теми като - тазовото дъно, женското здраве, интимната гимнастика, тренажорите за тазово дъно, играчките за възрастни, както и много арт терапии свързани с йони, чувствеността, сексуалността и развитието на женствеността и женската енергия. Добре дошли!

 

 

 

 

 

Информацията в книгата на Екатерина Смирнова е необходима на всяка жена, независимо от нейната възраст и разбирания!

прочети още

Най-доброто, което можете да направите още сега, е да поемете контрола върху здравето на пикочния си мехур. Упражненията за тазовото дъно са задължителни при изпускане на урина!

прочети още

1 от 10 жени на възраст под 40 години страда от слабост на тазовото дъно (отпускане на интимните мускули).

прочети още