Вашето ръководство за използване на Кегел тежести

6 август 2021
Вашето ръководство за използване на Кегел тежести
Мислите, че Кегел упражненията са единственият начин за укрепване на мускулите на тазовото дъно? Помислете отново!? ;-)

 

Интимните мускули (мускулите на тазовото дъно) са група мускули в основата на таза, които помагат за поддържането на органите вътре, за контрола над отделителните ни функции (на пикочния мехур и червата), за сексуалната функция, за добрата циркулацията на кръв в таза и за стабилизиране ядрото на тялото (торса). Когато мускулите на тазовото дъно са слаби, жените (и мъжете) могат да имат трудности със интимните отношения, да получат инконтиненция (изпускане на урина), а при жените може да се стигне и до пролапс (смъкване на органите в малкия таз), например когато матката, ректума или пикочния мехур се свличат надолу в таза, а дори понякога излизат извън вагината.

Мускулите на тазовото дъно могат да бъдат укрепени, както всеки друг мускул в тялото ни, с повторения на контракции и използването на съпротивителна сила (тежести). Упражненията за тазовото дъно, известни като Кегел упражнения (Кегели), се изпълняват чрез свиване и отпускане на мускулите на тазовото дъно с дълги и бързи контракции.

Упражненията на Кегел помагат за укрепване и тонизиране на мускулите и сухожилията на тазовото дъно. Тези специфични упражнения за първи път са представени в научен доклад, публикуван през 1948 г. от д-р Арнолд Кегел.

 
 
Когато изпълнявате Кегел упражненията самостоятелно, особено за първи път, е желателно да го направите под инструкциите на специалист по тазово дъно, за да се уверите, че ги правите Кегелите правилно и да ви бъде съставен комплекс според вашите конкретни нужди.
 
Освен Кегелите, жените също могат да включат в тренировките си и Кегел тежести (вагинални конуси/топчета, които се поставят вагинално), тежестите биха помогнали за по-бързото и ефективно укрепване на мускулите на тазовото дъно.


Какво представляват
Кегел тежестите?

Кегел тежестите агиналните конуси) са малки конуси или топчета с яйцевидна форма, обикновено със силиконова обвивка, които могат да се използват заедно с Кегел упражненията и/или други упражнения за засилване на тазовото дъно. Вагиналните тежести представляват комплект топчета с различна тежест и големина, за да помогнат за постепенното и ефективно заздравяване на мускулите на тазовото дъно.

С помощта на Кегел тежестите вие сте на крачка по-близо до по-силно и по-здраво тазово дъно. Вагиналните тежести са създадени специално за жени и са клинично доказана система за тонизиране на тазовото дъно, която се състои от 3 вагинални конуса с различно тегло и размер.

Ако до момента не сте се имали проблеми с тазовото дъно като отпуснатост или изпускане на урина, можете да използвате вагиналните конуси като превантивна мярка, за да се засилите мускулите на тазовото дъно, като част от вашия фитнес режим. Това ще намали вероятността от поява на инконтиненция в бъдеще, ще засили интимните ви усещания и дори може да подготвите мускулите си за бременност и естествено раждане.

Ако вече сте забелязали, че понякога изпускате урина – когато бягате, кашляте, кихате, смеете се или често не успявате да стигнете до тоалетната навреме, започнете да прилагате Кегел упражненията с вагиналните тежести и ще усетите разликата.


Работят ли Кегел тежестите?


Да, работят! Кегел упражненията могат да се окажат трудни за голяма част от жените. Може да се борите със себе си, за да се мотивирате да правите интимните тренировки всеки ден. Може да се чувствате несигурни дали изпълнявате Кегелите правилно. Клиничните проучвания показват, че Кегел упражненията са по-ефективни, когато се извършват със съпротивление - това означава да имате нещо, срещу което да упражнявате интимните си мускули.


Вагиналните конуси са предназначени, за да подобрят ефективността на упражненията на Кегел, като ви позволяват да усетите, че сте се насочили към правилните мускули, дават ви съпротивление и ефективна тренировъчна програма, която дава задоволителен резултат, който ви мотивира да продължите.
 

 

 

 
Кой може да използва Кегел тежести?


Всяка жена, независимо от възрастта, може да прави Кегел упражнения с вагинални тежести! Особено, ако изпитвате симптоми, свързани със слабост на мускулите на тазовото дъно, като подут корем, болки ниско долу в гърба, незадържане на тампон, незадържане на газове, може да се използват Кегел тежести, които се поставят вагинално.

Погрешно е схващането, че трябва да се започне с упражненията на тазовото дъно едва след първото дете. Ние бихме ви посъветвали да не чакате дотогава, а да започнете с Кегел тежестите и упражненията на интимните мускули още преди да забременеете.

Много от младите момичета, при които всичко „там долу“ работи добре едва ли се замислят за профилактика и превенция. Разбираме ги напълно! Но нека не забравяме, че тазовото дъно изисква своята грижа, както всеки друг мускул в човешкото тяло. Колкото по-рано се започне с тренировките на интимните мускули, толкова по-добре – ще се наслаждавате на вълнуващи интимни преживявания, ще забременеете по-лесно, уверено ще износите бебето си по време на бременност, ще се възстановите лесно след раждането, ще навлезете по-късно в менопауза и ще сте здрава, жизнена и красива по-дълго. Какво по-хубаво от това, особено, когато вече съществуват и помощници като Кегел тежестите и тренажорите, които правят интимните тренировки по-лесни и дори забавни.

Важно! Не се препоръчва използването на вагиналните тежести, ако имате недиагностицирана болка в тазовото дъно, тежка вагинална сухота, сериозна и напреднала форма на смъкване (пролапс) на органите в малкия таз, силно изтъняване на вагиналните тъкани или неизлекувана инфекция. Винаги се консултирайте с вашия лекар, преди да започнете упражнения с вагинални тежести.
 

Как да използваме Кегел тежести?

 

  1. Започнете с най-лекото тегло от комплекта вагинални тежести.

  2. Преди да започнете упражненията, почистете добре вагиналните тежести. Можете да използвате специален антибактериален спрей (безопасен за тялото) или да измиете конусите с топла и сапун, като изплакнете обилно с вода. 

  3. Застанете в удобна позиция, легнала или можете да повдигнете единия крак върху повърхност, или в друга позиция, в която поставяте тампон или менструална чашка.

  4. Внимателно поставете най-лекото и най-голямо тегло във влагалището. Може да откриете, че поставянето и тренировките са по-приятни с използването на малко количество висококачествен лубрикант на водна основа. Не е нужно да вкарвате тежестта много навътре, тъй като тя седи точно над мускулите на тазовото дъно само на няколко сантиметра. Нашите вагинални тежести ви спестяват колебанията колко навътре точно. Дръжте топката с опашката, която сочи нагоре и спрете поставянето, когато малкото топче е на входа на влагалището.

  5. Когато поставите най-голямата и най-лека тежест в себе си, се изправете и вижте дали можете да задържите конуса. Ако този конус ви кара да се чувствате неудобно и смятате, че е твърде голям, можете да започнете
    със следващия по размер конус. Същото важи и ако този конус се задържа лесно във влагалището, премахнете го и преминете към следващата тежест. Продължете този процес, докато достигнете теглото, което можете да поддържате, но е предизвикателство.

  6. След като намерите подходящата тежест (конус) започнете да изпълнявате Кегел упражненията по 2 пъти на ден за около 10-15 минути. Може да ви отнеме известно време и практика, за да свикнете с упражненията с тежест (конус), но бъдете търпеливи. Неправилно изпълнените Кегел упражнения са практически безсмислени и дори вредни. Така че, щом усвоите стягането, повдигането и отпускането, вече сте направили най-голямата стъпка към укрепване на тазовото си дъно.

    Хубавото на този комплект вагинални тежести е че имат опашка с клип индикатор за обратна връзка, която ще ви окаже сериозна помощ, за да разберете дали се упражнявате правилно и дали повдигате главата на конуса, в която е концентрирана тежестта.

  7. След няколко дни използване на тежестта, с която сте започнали, би трябвало да почувствате, че малко по-лесно я задържате във влагалището. В този момент можете да започнете да извършвате и по-функционални дейности с поставеното във вас топче, като ходене, леки домакински задължения, клекове, напади или да поставяте топчето сутрин докато се подготвяте за предстоящия ден.

  8. Когато тежестта, с която сте започнали вече не представлява трудност за вас и вече можете да я задържате лесно в себе си, докато правите Кегели, тогава е време да вдигнете нивото със следващата тежест и да повторите процеса! Когато усвоите перфектно Кегел упражненията, благодарение на опашката за обратна връзка, вече се чувствате уверени в техниката си може да продължите и с програмата, която ще получите като книжка с комплекта конуси.

 

Къде да намерите Кегел тежести?


Разбира се, че при нас! Имаме прекрасен набор от вагинални Кегел тежести, които смело препоръчваме от години на българските жени. Те имат меко, гладко, силиконово покритие и дълга дръжка, която освен, че ви показва дали изпълнявате упражненията правилно, ви улеснява и с премахването на тежестта. Тъй като конусите/тежестите са от медицински силикон, ще трябва да използвате само лубрикант само на водна основа.
Нашите Кегел тежести не са просто "топчета за закачки от магазина за възрастни", а система за тонизиране на тазовото дъно, която съдържа 3 вагинални конуса с различни тежести и размери, които ще ви позволят да развиете сами режима си на упражнения за тазово дъно.

 


 

 

 

 

Източници:

oncopelvicpt.com

 

 

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Статията има за цел да ви предостави полезна информация и не може да замести консултацията с лекар. Преди да предприемете каквото и да е лечение, задължително се консултирайте с медицински специалист.

 

 

 

Заповядайте в нашата общност посветена на "Женския wellness" (женското благополучие), където ще срещнете подкрепа и разбиране от други прекрасни дами. С членството си в групата всяка седмица ще се преоткривате като жена. В групата ни ще разглеждаме теми като - тазовото дъно, женското здраве, интимната гимнастика, тренажорите за тазово дъно, играчките за възрастни, както и много арт терапии свързани с йони, чувствеността, сексуалността и развитието на женствеността и женската енергия. Добре дошли!

 

 

 

 

 

 

 

Момичетата на възраст от 12 до 17 г. трябва да бъдат обучавани в училище как да изпълняват упражнения за тазовото дъно. Това се посочва в проект за нови здравни препоръки на National Institute of Health and Care (NICE) – Националният институт по здраве и грижи във Великобритания.

прочети още

Информацията в книгата на Екатерина Смирнова е необходима на всяка жена, независимо от нейната възраст и разбирания!

прочети още

Най-доброто, което можете да направите още сега, е да поемете контрола върху здравето на пикочния си мехур. Упражненията за тазовото дъно са задължителни при изпускане на урина!

прочети още