За и против Кегел упражненията  

21 юли 2021
За и против Кегел упражненията   

 

Мускулите на тазовото дъно отдавна са признати като жизненоважни за поддържането на органите в малкия таз, за здравословната сексуална функция и за осигуряването на контрол на отделителните ни функции. Освен това те допринасят за стабилността на тялото ни и правилна стойка. Интимните мускули анатомично и функционално свързват тазовите органи – вагината, матката, пикочния мехур и ректума – но също така помагат за независимото функциониране на всеки един от тях самостоятелно.

 

 

Упражненията на мускулите на тазовото дъно не са нова концепция. Практикуването им може да бъде проследено 6000 години назад във времето в китайското философско и религиозно учение на даоизма и свързаната с него система от физически упражнения. Йогите в древна Индия са практикували подобни упражнения, като са заемали подходяща позиция и са правели ритмични контракции на аналния сфинктер - част от повърхностния слой на мускулатурата на тазовото дъно. Хипократ и Гален са описали упражненията на тазовото дъно в Древна Гърция и Рим, тъй като се е считало, че те увеличават дълголетието и подобряват цялостното здраве - сексуално и духовно.

 

 

Векове след тях, обаче, упражненията на тазовото дъно са забравени до 1930-те години, когато Маргарет Морис, британски физиотерапевт, описва упражненията на тазовото дъно като метод за предотвратяване и лечение на проблеми с контрола на пикочния мехур и червата. След това през 1940-те работата на д-р Арнолд Кегел връща на упражненията на тазовото дъно статута и признанието, което заслужават. Завещанието на д-р Кегел е причината днес тези упражнения са популярни с неговото име като Кегел упражнения. Д-р Кегел доказва, че успешната програма за упражнения на тазовото дъно трябва да включва обучение на мускула, обратна връзка, съпротивление и прогресивна интензивност. Той подчертава нуждата от постоянство и рутина в упражненията на мускулите на тазовото дъно.

 

 

Въпреки, че режимът от тренировки за тазовото дъно на Кегел се доказва като ефективен за много женски проблеми в тазовата област – включително поддържане на тазовите органи, сексуална функция и контрол на пикочния мехур и червата – това, което днес е популярно като Кегел упражнения има малка прилика с това, което д-р Кегел брилянтно описва в класическата си поредица от медицински публикации преди близо 70 години. Неговата програма и режим за упражнения на тазовото дъно включват основен фокус, интензивност и обратна връзка, които за съжаление не са на уважение в повечето програми днес.

 

 

За съжаление, онлайн могат да се намерят множество, но прекалено общи статии и описания как се правят Кегел упражненията, които често подвеждат, че достатъчно да се правят по 10 минути стягане и отпускане на ден без съпротивление, без обратна връзка и без помощни средства. За жалост това в повечето случаи не е ефективно.

 

 

 

Използването на помощни средства (тренажори), които чрез обратна връзка да гарантират правилното изпълнение, мотивацията и последователността е основна за ефективността на Кегел упражненията според д-р Арнолд Кегел!

 

 

Върни си контрола над интимните мускули с комплект КЕГЕЛ ТЕЖЕСТИ!

 

 

 

Като се има предвид, че повечето жени не могат точно да локализират мускулите на тазовото си дъно или да правят упражненията, така че да имат ефект върху точните мускули, се стига до това много голяма част от тях да се откажат и да не виждат ефект от усилията си. Това, както и неразбирането на принципите залегнали в методиката на д-р Кегел, е и причината много т. нар. специалисти по тазово дъно и физиотерапевти да търсят аргументи против Кегел упражненията!!!

 

 

 


3 най-популярни заблуди ("Против") относно Кегелите
+
3 контрааргумента ("За") в полза на Кегел упражненията


 

 

 

 

ЗАБЛУДА №1: Кегел упражненията напрягат мускулите и са противопоказни при болка в тазовото дъно, напрегнатост и много стегнати мускули - състояния, които все по-често се срещат днес в съвременния начин на живот.

 

ВАЖНО Е ДА ЗНАЕТЕ, ЧЕ... 

Много хора, страдащи от дисфункция на тазовото дъно, погрешно вярват, че проблемът им е слабост („хипотоничност“), когато вместо това причината за техните симптоми е свръхактивнo тазовo дънo („хипертоничност“).

 

Ако се усещате напрегната и често имате болка при поставяне на тампон или при секс, това е знак, че мускулите на тазовото ви дъно са прекалено „стегнати“ през по-голямата част от времето. Тази базова мускулна активност намалява издръжливостта на мускулите на тазовото дъно и способността им да се свиват при нужда. Не подценявайте това състояние като нещо нормално, а вземете мерки да можете да отпускате мускулите си там долу, защото подобно продължително напрежение оказва огромно натоварване и дори може да стане причина на смъкване. Разгледайте тренажора ни Ultra 20 V2, който има прекрасни програми за издръжливост, но и за релаксация на мускулите на тазовото дъно. Тренажорът работи с безопасна електростимулация и сам открива и упражнява точните мускули, докато вие си почивате и се наслаждавате на ефективна и правилна тренировка на интимните си мускули.

 

 

 

 

 

Вземи своя тренажор още сега! Не отлагай отново! 

 

 

Кегел упражненията ПОГРЕШНО се представят от някои специалисти само като стягане! Много жени си представят, че трябва да стягат колкото могат силно и продължително и с това се изчерпва Кегел тренировката им.  Но правилното изпълнение на Кегел упражненията всъщност представлява редуване на стягане и ПЪЛНО отпускане с еднаква продължителност.

 

Именно по време на фазата на отпускане мускулите се възстановяват и се стимулира кръвоснабдяването, което подпомага регенерирането на тъканите и засилва мускулите.

 

Всъщност Кегел упражненията могат да бъдат полезни и за жени с болка и напрежение в тазовото дъно, но заради тяхната склонност да пренапрягат мускулите си, те трябва да започнат с тренировъчни програми, които поставят фокус върху фазата на релаксация. За целта е най-добре да се използва тренажор, като например Кegel8 Ultra 20 V2, който единствен на пазара има 3 специални програми, които са насочени към релаксация на тазовото дъно. Друг вариант е да направите лична консултация с експерта ни по тазово дъно Галина Начкова, за да получите най-точната комбинация от терапии и упражнения.

 

 

 

ЗАБЛУДА №2: "Имам редовен полов живот и не е необходимо да правя Кегел упражнения, за да поддържам здравето си и да се възстановя от проблем с тазовото дъно. Това си е достатъчна тренировка...

 

ВАЖНО Е ДА ЗНАЕТЕ, ЧЕ...

Първо, всеки влага различен смисъл в думата „редовен полов живот“, но веднъж или два пъти на седмица не замества режима от Кегел тренировки на интимните мускули.

 

 

 

Второ, ако имате проблем с тазовото дъно – отпускане или прекалено стегнатост, воденето на полов живот не е достатъчно, за да го решите, а да не говорим колко е "приятно" за вас самите.

 

 

 

Трето, макар сексуалната активност да е полезна за здравето и тонуса ви, в някои случаи може и да повлияе негативнo на тазовото ви дъно. Например при слаби или болезнено стегнати интимни мускули естествената лубрикация е слаба и всяко неудобно движение води до микро-наранявания и допълнително напрежение в тази област.

 

 

 

И последно… ако работите целенасочено, постоянно и правите редовно Кегел тренировките си за засилване или релаксация според нуждите, които имате, само след няколко седмици ще започнете да усещате по-добре интимната си област и… да изпитвате много по-голямо удоволствие от половия си живот.

 

 

ЗАБЛУДА №3: "Кегелите не са ефективни – правя ги редовно от месеци и няма разлика..."

 

ВАЖНО Е ДА ЗНАЕТЕ, ЧЕ...

Това е малко като аз ходя на фитнес от месеци, но няма ефект. И в двата случая причината е, че вероятно тренирате без помощ от треньор или програма и не правите упражненията целенасочено и/или правилно…

 

Много жени си мислят, че правят Кегел упражнения, а всъщност стягат дупето, бедрата и корема си.

 

Дупето ни се управлява от gluteus maximus и макар да е хубаво да засилване и този мускул, трябва да сме наясно, че той е съвсем различен от дълбоките мускули, които контролират тазовото ни дъно.

 

Други жени правят още по-голяма грешка, като стягат корема и натискат надолу и по този начин увеличават многократно тежестта над тазовото си дъно.

 

В помощ на жените, които искат бързо и ефективно да постигнат резултати с Кегел упражнения има различни видове тренажори за тазово дъно, които дават обратна връзка, водят упражненията по подобие на личен фитнес треньор, но от комфорта на собствения ти дом. Такъв добър пример и вариант за всички дами, които се припознаха по-горе е умният тренажор за Кегел упражнения KGOAL. Умният тренажор kGoal помага Кегел упражненията да се превърнат в приятна, лесна и много ефективна рутина. 90% от потребителите казват, че kGoal им помага да тренират интимните си мускулите по-често и по-лесно с помощта на приложението и различните игри, които ги водят и правят тренировката им по-забавна и не толкова досадна. 51% от жените споделят, че са усетили нужда да подобрят контрола над пикочния си мехур, когато тичат, кихат и кашлят.

 

 

Можете да направите тест, за да разберете дали и как интимните ви мускули (мускулите на тазoвото дъно) функционират с точност, с помощта на нашия механичен bestseller - умен тренажор за Кегел упражнения kGoal. Това е иновативен уред, разработен в Сан Франциско, САЩ, специално за жените, които искат да възстановят контрола и усещанията, по естествен начин, без операции и инвазивни поцедури. Уредът е финалист на наградите Innovation by Design в категория "Здраве" на Fast Company през 2015 г.

 

Тренажорът е направен от мек медицински силикон, като възглавничката може да се отпуска и надува, за да прилегне най-добре анатомично при всяка дама, зарежда се с USB кабел и има безплатно мобилно приложение, на което в реално време можете да следите силата, с която стягате и отпускате интимните си мускули, и да виждате напредъка си ден след ден.

 

Поставяте меката възглавничка на kGoal във вагиналния канал, включвате и отваряте приложението на телефона си. Така реално ще усетите и видите какво е положението "там долу", измерено с показатели - сила, издръжливост, контрол.

 

 

Уредът се грижи за това не само да стягате, но и да отпускате мускулите си правилно. Последното е изключително важно за възстановяването им и ефективността на упражненията.

 

Всеки път, когато правите стягането правилно (без да напрягате дупето или корема) kGoal ви възнаграждава с вибрация, която служи като тактилна обратна връзка. Колкото по-силно стягате, толкова по-силна е вибрацията. С тактилната обратна връзка вие се научавате много бързо как точно да стискате, засмуквате навътре и да отпускате интимните си мускули. Когато напреднете, можете да изключите вибрацията и да виждате силата на стягане само на екрана на телефона си чрез безплатното приложение на kGoal. Съветваме поне през първите 3 седмици да не изключвате вибрацията, за да имате обратната връзка и д усвоите добре техниката на Кегел упражненията. Можете да се консултирате в детайли за точните тренировки и функционалности, като се доверите на експерта ни по тазово дъно Галина Начкова и направите лична онлайн среща.

 

 

 

Искаш да засилиш усещанията и тазовото си дъно с тренажор? Имаш нужда от помощ при избора?

 

 

Запази час за консултация с Галина Начкова 


+359 899 37 73 62

 

 


ВЗЕМИ КОНСУЛТАЦИЯ СЕГА!

 

 

 


ЖЕНСКИ WELLNESS
CLUB!

 

 

 

Момичетата на възраст от 12 до 17 г. трябва да бъдат обучавани в училище как да изпълняват упражнения за тазовото дъно. Това се посочва в проект за нови здравни препоръки на National Institute of Health and Care (NICE) – Националният институт по здраве и грижи във Великобритания.

прочети още

Информацията в книгата на Екатерина Смирнова е необходима на всяка жена, независимо от нейната възраст и разбирания!

прочети още

Най-доброто, което можете да направите още сега, е да поемете контрола върху здравето на пикочния си мехур. Упражненията за тазовото дъно са задължителни при изпускане на урина!

прочети още