• Начало »
  • Новини »
  • Защо никога не сте твърде млади, за да се грижите за здравето на тазовото си дъно?

Защо никога не сте твърде млади, за да се грижите за здравето на тазовото си дъно?

13 август 2021
Защо никога не сте твърде млади, за да се грижите за здравето на тазовото си дъно?
Защо никога не сте твърде млади, за да се грижите за здравето на тазовото си дъно?

 

Независимо дали сте млада безгрижна дама или вече сте уверена жена с опит, вероятно сте чували за упражненията на Кегел. Това просто упражнение включва свиване на мускулите на тазовото дъно (интимните мускули) за изграждане на сила и тонус с течение на времето. Ползите от силното тазово дъно са безкрайни, но има ли възрастова граница за упражненията на Кегел? Не са ли Кегелите само за възрастни жени?

Кратко казано, НЕ!

1 от 10 жени на възраст под 40 години страда от слабост на тазовото дъно (отпускане на интимните мускули).

 

 

На каква възраст трябва да започнете Кегел тренировките?

 

Няма определена възраст, на която да се препоръчва да започнете с Кегел упражненията. Еднакво важно е да се грижите за тазовото си дъно на 20, 30, 40, както и на 50 или 60 години. Най-важното е да започнете веднага! Никога не е твърде рано или твърде късно да се погрижите за здравето на тазовото си дъно.

Обичайно по-младите момичета имат силни нива на колаген и здравословно количество естроген и е нормално да не изпитват никакви симптоми на слабо тазово дъно. И все пак физическите упражнения с голямо натоварване, вдигането на тежести или наднорменото тегло могат да доведат до увреждане на тазовото дъно дори и при 20-годишни момичета. Има случаи на млади жени, които вече имат затруднения със симптоми като: 

  • изтичане на урина при кашляне или кихане
  • трудности при изхождането (запек)
  • болки ниско долу в кръста
  • дискомфорт по време на секс.


Затова, ако вече водите полов живот се препоръчва да започнете и с упражнения за укрепване на тазовото дъно, като например упражненията на Кегел. Дори и да сте на 20 години тренажорът за тазовото дъно може да ви помогне да изпълнявате по-лесно и приятно тези упражнения, а тазовото ви дъно ще ви се отблагодари многократно след време.


Ранното обучение на интимните мускули ще ви помогне да сте подготвена за по-късния живот. Например, Кегел упражненията са ключови както за подготовка преди бременността, така и при възстановяване след раждането. Силното тазово дъно може да помогне за поддържане на тежестта от износването на бебето и за подпомагане на пикочния мехур по време на бременност. След раждането ще разчитате на мускулите на тазовото си дъно много по-често от преди, така че е важно да знаете как да ги поддържате силни през целия процес.

 

Ще подобрят ли Кегел упражненията интимния ми живот?


Кегелите играят ОГРОМНА роля и в изпълнението на сексуалната ни функция. Когато мускулите на тазовото дъно са силни и функционират правилно, вие и вашият партньор ще изпитате по-интензивни усещания по време на полов акт. При жените вагината преминава през мускулите на тазовото дъно и в резултат на това и двамата ще почувствате тези мускули да се напрягат силно и плътно по време на секс. ПЛЮС, наличието на по-силно тазово дъно може да доведе до по-чести И по-силни оргазми, с повишена чувствителност през цялото време. Ето, че пълното щастие е възможно! :)

 

Скъпи мъже - ползи има и за вас!!! Наличието на силно тазово дъно при силния пол може да помогне за намаляване на симптомите на еректилна дисфункция, което позволява да се подобри силата и издръжливостта на ерекцията.

 

 

Как да упражнявате тазовото си дъно?


Добре е упражненията за тазовото дъно да са важна част от ежедневния ви режим. Искате ли да знаете как да изпълнявате ефективно упражненията на Кегел? Като начало следвайте стъпките по-долу:

 

  1. Седнете или застанете с леко раздалечени колене.
  2. Бавно стегнете мускулите на тазовото си дъно, като започнете от ануса (сякаш се опитвате да задържите газове), след това стегнете мускулите около вагината си.
  3. Стиснете двете области и едновременно повдигнете възможно най-високо. Задръжте за 5 секунди, отпуснете се и повторете 10 пъти.
  4. Стиснете, повдигнете и отпуснете отново мускулите, но този път бързо за 2 секунди, отпуснете се и повторете 10 пъти.
  5. Изпълнявайте тези упражнения 3 пъти на ден, за да поддържате силно и здраво тазово дъно за цял живот!

Изображение на слабо и силно тазово дъно при жената

 

Как да разбера дали тренирам интимните мускули правилно?


Единственият проблем, с който може да се сблъскате, когато става въпрос за Кегел упражненията, е да НЕ знаете дали ги правите правилно.

 

За съжаление, 1 на всеки 2 жени изпълняват неправилно упражнения за тазовото дъно. Вместо да стискат и повдигат мускулите, някои жени са склонни да ги натискат надолу, като в резултат отслабват интимните мускули още повече.

 

За щастие има огромна гама от тренажори с обратна връзка, които могат да ви помогнат да откриете правилния път до Кегел мускулите и да усвоите с лекота правилната техника на Кегел упражненията.

 

Кегел тежестите ни (вагиналните конуси) са клинично доказана форма на биофийдбек терапия (обратна връзка). Изработени от медицински силикон съвместим с тялото, тези конуси/тежести разполагат с уникална опашка индикатор, която ви показва в реално време дали тренират правилно или не. Просто стиснете и повдигнете и опашката започва да се движи надолу - толкова е просто!

 

 

Разгледай Кегел тежестите (вагиналните конуси) тук

 

Още: Как се изпълняват Кегел упражненията?

 

 


 

 

 

 

Източници:

thriva.co

 

 

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Статията има за цел да ви предостави полезна информация и не може да замести консултацията с лекар. Преди да предприемете каквото и да е лечение, задължително се консултирайте с медицински специалист.

 

 

 

Заповядайте в нашата общност посветена на "Женския wellness" (женското благополучие), където ще срещнете подкрепа и разбиране от други прекрасни дами. С членството си в групата всяка седмица ще се преоткривате като жена. В групата ни ще разглеждаме теми като - тазовото дъно, женското здраве, интимната гимнастика, тренажорите за тазово дъно, играчките за възрастни, както и много арт терапии свързани с йони, чувствеността, сексуалността и развитието на женствеността и женската енергия. Добре дошли!

 

 

 

 

 

 

 

 

Момичетата на възраст от 12 до 17 г. трябва да бъдат обучавани в училище как да изпълняват упражнения за тазовото дъно. Това се посочва в проект за нови здравни препоръки на National Institute of Health and Care (NICE) – Националният институт по здраве и грижи във Великобритания.

прочети още

Информацията в книгата на Екатерина Смирнова е необходима на всяка жена, независимо от нейната възраст и разбирания!

прочети още

Най-доброто, което можете да направите още сега, е да поемете контрола върху здравето на пикочния си мехур. Упражненията за тазовото дъно са задължителни при изпускане на урина!

прочети още